از گذشته حجم زیادی روغن در انبارها باقی مانده و به قیمت گذشته به خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: قیمت انواع روغن در بازار نسبت به گذشته تغییری نداشته است و تنها دو کارخانه که نوع بسته‌بندی خود را عوض کرده‌اند، سه درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

محمد آقاطاهر افزود: با توجه به تغییر نرخ ارز واردات روغن خام، قیمت انواع روغن افزایش 10 درصدی داشته است، اما این افزایش نرخ تا اطلاع ثانوی اعمال نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه صنایع تولید روغن از گذشته مواد اولیه تولید خود را با ارز مرجع تأمین کرده‌اند، تا پایان یافتن ذخایر خود اجازه افزایش قیمت ندارند.

نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران ادامه داد: از گذشته حجم زیادی روغن در انبارها باقی مانده و به قیمت گذشته به خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

آقاطاهر تصریح کرد: مصرف‌کنندگان هنگام خرید انواع روغن به قیمت درج‌شده بر روی محصول دقت کنند و این محصول از سودجویی احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایانا، بر اساس آمار اعلامی از سوی شورای توزیع روغن نباتی در شش ماهه اول سال جاری 681 میلیون و 151 هزار و 189 کیلوگرم روغن در کشور تولید شده است و بنا بر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات روغن خام در پنج‌ماهه ابتدایی سال 485 هزار و 628 تن به ارزش 543 میلیون و 577 هزار و 995 دلار بوده که از این میزان تاکنون 179 تن مصرف شده است.

گفتنی است، اکنون بطری یک لیتری روغن حدود چهارهزار و 50 تومان، حلب روغن جامد 4.5 کیلوگرمی 19 هزار و 100 تومان که با احتساب 10 دردص افزایش قیمت بطری روغن یک لیتری به چهارهزار و 500 و یک حلب روغن جامد 4.5 کیلوگرمی به 21 هزار تومان افزایش می‌یابد.

کد خبر 25541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =