رييس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: ارتقاء سطح استاندارد توليدات داخلي زمينه سازحماسه اقتصادي است.
 
به گزارش ايرنا، نظام الدين برزگري در همايش استاندارد و كيفيت با بيان اينكه جاي حماسه اقتصادي در سال حماسه سياسي و اقتصادي خالي است افزود: پيش زمينه تحقق حماسه اقتصادي رعايت استاندارد در همه فرايند توليد است.
وي خاطرنشان كرد: يكي از راه هاي مقابله با تحريم ارتقا سطح كيفي كالا و خدمات داخلي است.
رييس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: دنيا اكنون با چالش هاي متعددي از جمله مشكلات زيست محيطي مواجه است بنابراين استانداردهاي بين المللي با رويكرد جديد مي خواهند چالش هاي جهاني را در چهار چوب اصول رفع كنند.
برزگري ابراز كرد: ما به شعار روز جهاني استاندارد مبني بر استانداردهاي جهاني تضمين كننده تغييرات مثبت اعتقاد داريم.
وي گفت: استاندارد محدود به يك بخش از فرايند توليد نيست و هم اكنون استاندارد همه فرآيندها،روش ها،حمل و نقل، عرضه و مصارف انرژي را در بردارد.
رييس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: سازمان استاندارد در زمينه مصرف انرژي نيز واحدهاي توليدي بزرگ را مورد ارزيابي قرار مي دهد چرا كه درصورت مصرف صحيح انرژي و رعايت استاندارد مصرف توليدكننده نيز منتفع مي شود.
برزگري با اشاره به اينكه رعايت استاندارد نبايد محدود به توليد كالا باشد افزود: استانداردهاي مسئوليت اجتماعي نيز در برخي كشورهاي آفريقايي در حال اجراست و با اجراي آن در دنيا مي توان به توسعه همه جانبه جامعه اميدوار بود.
وي تاكيد كرد: رعايت استاندارد بايد به يك باور عمومي و فرهنگ ملي تبديل شود.
رييس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: توجه روز افزون مسئولان و مردم به استاندارد، سبب شده كه هم اكنون سه هزار قلم كالا در بخش توليد و واردات تحت پوشش استاندارد قرار گيرد.
برزگري با اشاره به روابط تجاري ايران با عراق سخت گيري هاي اعمال شده از سوي گمرك عراق براي ورود كالا به اين كشور گفت: برخي تحريك هاي سياسي داخلي و خارجي در عراق براي تجار ايراني مشكل ساز شده كه براي رفع آن رايزني مي شود.
وي اظهار كرد: عراق بازار 10 ميليارد دلاري و مناسبي براي ايران محسوب مي شود و نبايد آن را از دست داد.
رييس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: به زودي هيأتي از عراق در ايران حاضر مي شوند و در اين ديدار تجار ايراني مي توانند براي رفع مشكلات خود مذاكره كنند.
به گزارش ايرنا در اين همايش از واحدهاي نمونه استان زنجان در زمينه رعايت استاندارد تجليل شد.

کد خبر 25594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =