وزیر جهاد کشاورزی از تعیین قیمت شیر در جلسات آتی ستاد تنظیم بازار بر اساس آخرین قیمت‌ نهاده ها خبر داد و گفت: آیین نامه های قانون انتزاع کشاورزی در حال تدوین است و این قانون باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی در حاشیه چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز در جمع خبرنگاران در مورد اجرای طرح انتزاع اظهار داشت: نام این قانون، قانون تمرکز وضعیت کشاورزی است که در مجلس تصویب و ابلاغ شده است. در حال حاضر از زمان ابلاغ این مصوبه به دلایلی اجرای آن متوقف مانده بود ولی در دولت جدید کارگروهی از اعضای دولت تشکیل شده و این موضوع مطرح شد و قرار است آیین نامه آن در اسرع وقت تدوین شود که این آیین‌نامه در حال تصمیم‌گیری نهایی است تا پس از نهایی شدن برای تصویب تقدیم دولت می‌شود.
وی در مورد امکان مخالفت وزارت صنعت با این قانون خاطر نشان کرد: این قانون تصویب شده و باید اجرا شود بنابراین پس از تصویب آیین نامه به دولت ارائه شده و پس از تصویب به اجرا درخواهد آمد.
وزیر جهاد کشاورزی در مورد قیمت شیر بیان کرد: ستاد تنظیم بازار باید براساس آخرین قیمت نهاده‌ها، قیمت شیر را تعیین کند و در جلسه ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت و نماینده دامداران نیز حضور خواهند داشت که پس از تعیین قیمت، ابلاغ می‌شود.
حجتی در مورد خشکی دریاچه ارومیه گفت: اقداماتی که انجام شده و همچنین مسائل طبیعی شرایطی را برای این دریاچه ایجاد کرده که نیاز به یک بحث علمی سنگین دارد ولی آنچه که مسلم است عامل اصلی ورودی‌های دریاچه ارومیه و برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی‌ است که سعی می‌کنیم این دو بخش را که در دست ما است حل کنیم به نحوی که ورودی‌های دریاچه را افزایش و از برداشت‌های بی‌رویه با تدبیری جلوگیری کنیم.


 

کد خبر 25677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =