عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سه جلسه بررسی مشکل ترخیص نهاده‌ها در کمیسیون کشاورزی مجلس برگزار شد و این هفته بانک مرکزی تصمیم ‌نهایی را برای تخصیص دو میلیارد دلار به تامین نهاده اعلام می‌کند.

 عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به تصمیمات جلسه بررسی مشکل ترخیص نهاده‌های کشاورزی در کمیسیون کشاورزی، گفت: در این جلسه خواسته کمیسیون کشاورزی و فعالان حوزه تولید این بود که دو میلیارد دلار تا پایان سال برای تامین نهاده‌ها منظور شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: قرار شد، بانک مرکزی این هفته با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.
وی ادامه داد: جلسه بررسی مشکل ترخیص نهاده‌ها با حضور نمایندگان بانک مرکزی، وزارت صنعت، نماینده اصناف و اتحادیه‌های تولیدی دام و طیور و وزارت جهاد کشاورزی در کمیسیون برگزار شد.
پاپی‌زاده افزود: این جلسات 3 بار برگزار شده است و در یکی از جلسات نماینده وزارت جهاد نیز حضور نداشت و نماینده بانک کشاورزی آمده بود.
به گفته پاپی‌زاده تاکید حاضران جلسه در اولویت قراردادن ترخیص کشتی‌های نهاده‌هایی بود که در بنادر کشور معطل هستند و روزانه دموراژ (هزینه معطلی) سنگینی برای آنها پرداخت می‌شود.
پاپی‌زاده در مورد تعداد محموله‌های کشتی‌ مانده در بنادر گفت: قول‌های مختلفی در مورد تعداد کشتی‌های حاوی نهاده که از دو ماه پیش در بنادر مانده است وجود دارد و از 13 تا 22 کشتی متغیر است.
وی گفت: عدم تامین نهاده تولید کنندگان، قیمت تمام شده تولید را بیشتر افزایش خواهد داد و قیمت محصول را بالا می‌برد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه به ماه محرم نزدیک می‌شویم و مصرف مرغ و گوشت در این ایام بیشتر می‌شود و برای جلوگیری از افزایش قیمت تخصیص ارز سریعتر باید انجام شود.
به گزارش فارس، اتحادیه‌های تولید کنندگان از چند روز پیش اعلام کردند، تخصیص دو میلیارد دلار برای تامین علوفه تا پایان سال قطعی است و خواسته تولید کنندگان سالانه 4 میلیارد دلار است.

کد خبر 25691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =