امروز برای نخستین‌بار سویا تولیدی شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی در تالار محصولات کشاورزی در سیستم معاملات چندکالایی بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، مدیر پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران با اعلام این مطلب گفت: سویا تولیدی شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی پس از پذیرش انبارهای این شرکت در بورس عرضه می‌شود و نخستین عرضه از محل تحویل انبار پذیرش شده این شرکت در شهر گرگان به‌شمار می‌رود.
منوچهر میرزایی افزود: سویا یکی از مهم‌ترین دانه‌های روغنی در فرآیند روغن‌کشی در کارخانه‌های روغن‌کشی است و روز سه‌شنبه مقدار سه تن از این کالا به قیمت پایه 18 هزار و 200 ریال در هر کیلوگرم در بورس کالای ایران عرضه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: محصولاتی چون سویا و ذرت به‌دلیل آنکه فصل برداشت آنها آغاز شده است، به‌عنوان نخستین محصولاتی که قرار است وارد تابلوی بورس شوند، در دستور کار قراردارند و روال کار بدین صورت است که پس از پذیرش انبارها در بورس، کشاورزان محصولات خود را به آن انبارها می‌سپارند و در زمان تعیین شده از طریق شرکت‌های کارگزاری نسبت به عرضه آنها در بورس اقدام می‌شود.
گفتنی است، طی مراسمی افتتاحیه پذیرش انبار شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی و ورود سویا به این انبار به‌منظور عرضه در بورس کالای ایران با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، معاون برنامه‌ریزی استان، مدیر مطالعات اقتصادی، برنامه‌ریزی و آموزش بورس کالای ایران، معاون اداره‌کل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی و نیز جمعی از تولیدکنندگان این محصول در محل انبار شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی در شهر گرگان برگزار شد.
استان گلستان با تولید سالانه حدود 120 هزار تن سویا، نخستین و بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در کشور به‌شمار می‌رود.

کد خبر 25692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =