از این پس قیمت‌گذاری دستوری در ستاد تنظیم بازار متوقف و قیمت کالاها در جریان تولید عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. هم‌چنین قیمت‌گذاری و تنظیم بازار مرغ هم‌چنان در ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

علی پور کاوه، سخنگوی ستاد تنظیم بازار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درپاسخ به این سوال که آیا احتمال واگذاری تنظیم بازار و قیمت‌گذاری مرغ به اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی وجود دارد بیان کرد: در حال حاضر واگذاری تنظیم بازار و قیمت‌گذاری مرغ به بخش خصوصی هیچ موضوعیتی ندارد، زیرا جریان تامین این کالا از سوی دولت انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: در حال حاضر تنها قیمت‌گذاری روغن و مواد شوینده به انجمن و بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان این‌که قرار است از این پس هیچ قیمت دستوری نه تنها برای مرغ بلکه برای هیچ کالایی تعیین نشود، گفت: تنظیم و قیمت‌گذاری کالاهای تنظیم بازاری دیگر دستوری نخواهد بود و قیمت این‌کالاها بر اساس فرایند‌های تعریف شده در بازار انجام می‌شود.

پورکاوه افزود: از این پس قیمت این کالاها در فرآیند تامین و بحث عرضه و تقاضا و براساس فرآیند واردات و تولید در بازار مشخص می‌شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار با تاکید بر این‌که در حال حاضر تامین و توزیع کالا متناسب با ذخیره‌سازی‌های انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر نیز ستاد تنظیم بازار برنامه‌ای برای تغییر قیمت مرغ نداشته و با توجه به شرایط ذخیره‌سازی آن دلیلی برای افزایش قیمت آن وجود ندارد.

کد خبر 25696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =