مدیرکل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال حدود 253 هزار تن کلزا از مزارع کشور برداشت شد که نسبت به سال گذشته 78 درصد افزایش داشته است.

محمدرضا درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: افزایش تولید کلزا در سال جاری نسبت به سال گذشته ناشی از قیمت‌های بازرگانی این محصول و شرایط جوی مساعد نسبت به سال گذشته است که باعث شده که سطح زیر کشت و عملکرد تولید این محصول استراتژیک افزایش یابد.

وی افزود: سطح زیر کشت کلزا در سال گذشته حدود 82 هزار هکتار بود که با توجه به قیمت‌های مناسب آن در سال جاری به 120 هزار هکتار افزایش یافت و از سوی دیگر میزان عملکرد این محصول در هر هکتار از 1754 کیلوگرم به 2150 کیلوگرم رسید.

مدیر کل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال گذشته 45 درصد، میزان تولید 78 درصد و میزان عملکرد آن در واحد سطح 22 درصد افزایش یافته است چرا که قیمت این محصول به عنوان یکی از عوامل تعیین‌کننده افزایش انگیزه کشاورزان از 1800 تومان تا 2100 تومان بود.

به گفته درگاهی قیمت خرید تضمینی کلزا از 870 تومان در سال گذشته به 1700 تومان افزایش یافت و امسال به نظر می‌رسد بازار کلزا و دیگر دانه‌های روغنی نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

کد خبر 25752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =