مسئولان وزارت تجارت هفته پیش از واگذاری تنظیم بازار نهاده‌های تولید، گندم و شیر به وزارت جهاد کشاورزی خبر دادند اما وزرات جهاد کشاورزی اعلام کرد: تاکنون هیچ اعتبار و امکاناتی برای این واگذری به وزارت کشاورزی ابلاغ نشده و تا امکانات و اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون به این بخش واگذار نشود هیچ یک از وظایف هم قابل واگذاری نیست.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی تلاش مسئولان وزارتخانه‌های تجارت و جهاد کشاورزی، اجرای قانون انتزاع یا همان قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی، هفته گذشته علی پور کاوه، سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: در راستای اجرای قانون تمرکز وظایف بازگانی بخش کشاورزی قیمت‌گذاری و تنظیم بازار نهاده‌های تولید، گندم، شیرخام و لبنیات به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است که با توجه به مشکلات به وجود آمده در بازار این محصولات اساسی و استراتژیک، به نظر می‌رسد این واگذاری‌ها از سوی وزارت تجارت بیشتر برای از سر باز کردن وظایف این وزارتخانه در این زمینه است.

دراین باره نیز اسماعیل عباس‌پور - مدیرکل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی - به ایسنا گفت: این مسئله در جلسه‌های گذشته ستاد تنظیم بازار و با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده بود اما در همان زمان نمایندگان حاضر در جلسه اعلام کرده بودند که این واگذاری‌ها به هماهنگی‌های بیشتر نیاز دارد.

وی افزود: تازمانی که امکانات و اعتبارات لازم و پیش‌بینی شده در قانون تمرکز وظایف بازرگانی کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار نشود وظایف آن نیز قابلیت واگذاری ندارد و تاکنون هیچ اعتبار و امکاناتی برای این واگذری به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ نشده است.

مدیر کل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه واگذاری این قانون نیاز به بسترسازی و ظرفیت‌سازی دارد و هنوز هیچ واگذاری صورت نگرفته است، تاکید کرد: برای فراهم کردن بسترهای لازم تیم کارشناسی در معاونت منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا هر چه سریع‌تر این قانون اجرا شود.

به گفته عباس‌پور یکی از موارد و بخش‌های مهم در قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی، واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام است که براساس قانون باید به وزارت جهاد کشاورزی بازگردد که در این زمینه‌ نیز مذاکرات بسیاری در حال انجام است.

کد خبر 25797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =