مدیرعامل صندوق توسعه ملی برای نتیجه‌گیری درباره میزان اختصاص منابع صندوق به بخش کشاورزی در لایحه بودجه 93 و همچنین وضعیت منابع برای تخصیص به حوزه تولید در چهار ماه باقیمانده از سال 92 به کمیسیون کشاورزی مجلس خواهد آمد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: سیدصفدر حسینی مدیرعامل صندوق توسعه ملی طی هفته جاری به کمیسیون کشاورزی مجلس خواهد آمد تا درباره سهم بخش کشاورزی از منابع صندوق ملی با این کمیسیون به گفتگو بنشیند.

عباس پاپی‌زاده افزود: در لایحه بودجه سال 91، دولت و مجلس مصوب کردند که 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص یابد که توانست سرمایه در گردش مناسبی به‌ویژه در حوزه توسعه آبیاری تحت فشار و افزایش اعتبارات بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی هزینه شود، اما در سال 92 به‌علت بحران‌های فروش نفت، عملاً میزان برداشت بخش کشاورزی به صفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: در جریان تصویب بودجه 92، نمایندگان مصوب کردند 10 درصد از درآمدهای مازاد این صندوق به بخش کشاورزی واریز شود که با توجه به تحریم‌ها و مشکلات فروش نفت، عملاً درآمد مازادی وجود نداشت تا بتوان 10 درصد از آن را به بخش کشاورزی اختصاص داد؛ لذا سرمایه در گردش بخش کشاورزی به‌شدت کاهش یافت.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، سه‌هزار و 100 میلیارد تومان از محل سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی و همچنین درآمدهای دولت در قالب تهیه کود و سم، خرید تضمینی گندم و افزایش درآمدهای صندوق بیمه محصولات کشاورزی به بخش تولید اختصاص یافت. با این وجود، هنوز در چهار ماه باقیمانده تا پایان سال، باید برای افزایش اعتبارات و تحقق برنامه‌های روی زمین مانده بخش کشاورزی، ردیف‌های بودجه‌ای تعریف شود.

پاپی‌زاده تصریح کرد: دکتر سیدصفدر حسینی طی این هفته به کمیسیون کشاورزی مجلس خواهد آمد تا درباره وضعیت بخش کشاورزی و میزان سهم این بخش با توجه به الفبای اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی از صندوق توسعه ملی تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: همچنین در این جلسه درباره انعطاف میزان اختصاص بودجه از این صندوق برای لایحه بودجه 93 تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 25845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =