۰ نفر
۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

با اعلام آمادگی محمد نهاوندیان برای کناره گیری از ریاست اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، یک منبع خبری به ایرنا گفت که یکشنبه شب گذشته اعضای هیات رییسه برای معرفی ˈغلامحسین شافعیˈ به عنوان نامزد ریاست اتاق به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، با آغاز به کار دولت یازدهم نهاوندیان از سوی رییس جمهوری به سمت رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب شد.

نهاوندیان در هفتمین دور انتخابات ریاست اتاق ایران در اسفند ماه 1389، با کسب 1175 رای به ریاست این اتاق انتخاب شد.

اتاق ایران نزدیک به 20 هزار عضو در سراسر ایران دارد. داشتن کارت عضویت این اتاق و حداقل سه سال سابقه فعالیت اقتصادی از شرایط شرکت در انتخابات آن است. رای گیری برای انتخاب رییس اتاق ایران دو هفته دیگر برگزار می شود.

شافعی هم اکنون نایب رییس اول اتاق ایران و رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مشهد است که از زمان انتخاب نهاوندیان به عنوان رییس دفتر رییس جمهوری بخش عمده وظایف او را بر عهده داشت.

گفته می شود؛ هیات رییسه هنوز در مورد انتخاب نایب رییس اتاق به اجماع نرسیده است. برخی گمانه زنی ها از ˈیحیی آل اسحاق ˈ رییس کنونی اتاق تهران برای این مسئولیت خبر می دهد.

نهاوندیان روز گذشته در بیست و هشتمین نشست دوره ای هیات نمایندگان اتاق ایران از اعضا خواست تا در نشستی دیگر رییس جدید اتاق را انتخاب کنند، چرا که از نظر او در فضای باز کنونی کسب و کار، اتاق به فردی نیاز دارد که تمام وقت خود را برای فعالان اقتصادی اختصاص دهد.

شافعی نخستین کسی بود که در مقابل واکنش برخی اعضای اتاق ایران نسبت به ادامه فعالیت نهاوندیان به عنوان رییس اتاق ایران، از وی دفاع کرد و گفت: حضور همزمان نهاوندیان در ریاست جمهوری و اتاق منع قانونی ندارد.

 

کد خبر 25957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =