وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تأمین کالاهای اساسی مردم از تولید داخل و به حداقل رساندن واردات اشاره کرد و گفت: باید در ارتقای کیفیت گندم، آرد و نان بیشتر فعالیت شود.

ه گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا نعمت زاده در مراسم معارفه مدیرعامل و اعضای جدید هیات مدیره شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، اظهارداشت: شرکت بازرگانی دولتی ایران برابر قانون تأسیس شده تا برای رفع نیازهای اساسی مردم به ویژه در شرایط خاص و در مواقعی که بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی نتوانند این وظایف را انجام دهند، وارد عمل شود.

وی با اشاره به اینکه واردات کالاهای اساسی بر عهده این شرکت است و باید تلاش کنیم از توان داخل بیشترین بهره را برای تامین کالا ببریم، افزود: باید در ارتقای کیفیت گندم، آرد و نان بیشتر فعالیت شود.

نعمت زاده ضمن بیان این که افزایش تولید داخلی از جمله گندم با مکانیزه کردن عملیات کشاورزی و آبیاری تحت فشار و بکارگیری سایر تکنولوژی‌های مربوطه روز دنیا میسر است، تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و به حداقل رساندن واردات باید دغدغه اساسی شرکت بازرگانی دولتی ایران باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تعامل با بخش خصوصی، گفت: با پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان سعی می‌شود در سال جاری به میزان پنج میلیون تن گندم خرید داخلی داشته باشیم.

نعمت زاده ضمن تأکید بر لزوم همکاری با وزارت جهاد کشاورزی، افزود: باید در تولید سایر محصولات کشاورزی نیز با در نظر گرفتن بعد اقتصادی آن به خودکفایی برسیم و تدبیری را اتخاذ کنیم تا با منابع محدود آب کشور، در تولید محصولات کشاورزی تنوع ایجاد کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت بازرگانی دولتی ایران خواست در تمامی فعالیت‌های خود بخش خصوصی را در تصمیم‌‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مشارکت دهد.

در ادامه این جلسه، عباس قبادی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران گفت: وظیفه ذاتی این شرکت خرید گندم داخلی و فروش آن به کارخانجات آرد و نظارت بر نحوه پخت نان است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی این عملیات این شرکت سعی کرده است تا از بخش غیردولتی کمکهای لازم را بگیرد. افزود:در بخش واردات گندم، روغن، شکر، برنج و سایر نهاده‌ها بالغ بر 20 میلیارد یورو توسط این شرکت مدیریت شده که از این میان 15 میلیارد یورو توسط شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام انجام شده است.

قبادی با بیان اینکه ضرورت اصلاح قیمت گندم و نان موضوع جدی است، افزود: قیمت نان تحویلی به مردم در سه سال گذشته تغییر نکرده ولی ما در هر شرایطی در پرداخت پول کشاورزان کوتاهی ننموده به طوری که سال گذشته بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان پول کشاورزان را پرداخت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد:برون‌سپاری فعالیت‌ها، چاپک‌سازی شرکت‌های اقماری و توسعه نان صنعتی از برنامه‌های آتی این شرکت خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در احکامی، قدرت حیدری، کامبیز معتمدوزیری، فرهاد دلق پوش و علی قنبری را به عنوان اعضای جدید موظف هیات مدیره منصوب و عباس قبادی به عنوان مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ابقا شد.

کد خبر 25961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =