معاون وزیر صنعت از عدم تخصیص ارز ۱۲۲۶تومان به واردات گندم تاکنون و ادامه رایزنی‌‌ها خبر داد و گفت: ۲ میلیون تن گندم با ارز مبادله‌ای وارد شده و حداکثر ۵ میلیون تن دیگر با همکاری بانک مرکزی و معاونت برنامه ریزی تا پایان سال وارد می‌شود.

 عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد وضعیت واردات گندم و ارز تخصیص یافته به آن اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون 2 میلیون تن گندم وارد شده که بر اساس برنامه‌ریزی ها حداکثر 5 میلیون تن دیگر نیز باید وارد شود که تا پایان سال انجام خواهد شد و البته این موضوع بستگی به همکاری بانک مرکزی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور هم دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تأمین ارز از سوی بانک مرکزی در حال حل شدن است ولی کارها به کندی انجام می‌شود، در مورد دریافت ارز 1226 تومان برای واردات گندم گفت: تا کنون که این ارز را تخصیص ندادند ولی قرار است ارز 1226 تومان به واردات گندم تخصیص پیدا کند. تاکنون 2 میلیون تنی که وارد شده با ارز مبادله‌ای بوده است.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به این سؤال که حتی مابه‌ التفاوت ارز مرجع و مبادله‌ ای را نیز به شما پرداخت نکرده‌اند؟ خاطر نشان کرد: مابه‌التفاوتی بابت این 2 میلیون تنی که از ابتدای سال وارد کرده‌ایم، پرداخت نشده است. معاونت برنامه ریزی قول تأمین ارز واردات گندم را داده است ولی با توجه به اینکه مکاتبات آن انجام شده، هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش تسنیم، نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در 15 آبان ماه از دو برابر شدن رقم یارانه ها و ما به التفاوت کالاهای اساسی از جمله گندم خبر داد و گفت: همانگونه که می دانید برای تثبیت رقم کالاهای اساسی لازم است که مابه التفاوت نرخ ارز 1226 تومانی با ارز 2477 تومانی پرداخت شود که خوشبختانه در جلسه امروز تصمیم گرفته شد که این میزان با وجود کاهش سقف عمومی بودجه دو برابر شود تا از افزایش قیمت ها جلوگیری شود.

کد خبر 26033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =