رییس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی که بازوی توانمند مدیران بخش کشاورزی است، امروز به‌صورت رسمی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، امروز طی مراسمی، دکتر سیدحسن کاظمی رسماً رییس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی شد.

وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا، پشتیبانی از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی را از مهم‌ترین مأموریت‌های این مؤسسه برشمرد و گفت: همان‌گونه که محمود حجتی برای پیاده‌سازی برنامه‌های این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی پژوهش را بازویی توانمند برشمرد، در همین راستا، این مؤسسه مأموریت دارد که تحقیقات و پژوهش‌های لازم در حوزه برنامه‌های مرتبط با این وزارتخانه را عملیاتی کند.

سیدحسن کاظمی افزود: با تمام ظرفیت‌های موجود، پژوهشگران و محققان این مؤسسه در جهت اجرایی شدن برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی اقدام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌های پیش رو برای اجرایی شدن برنامه‌های این مؤسسه طی هشت روز آینده تدوین و اعلام خواهد شد.
لازم به ذکر است، وزیر جهاد کشاورزی در حکم انتصاب دکتر سیدحسن کاظمی، بر اهمیت و جایگاه مؤسسه تأکید کرده و مؤسسه را بازوی توانمند مدیران بخش کشاورزی تلقی کرده است؛ لذا با بهره‌گیری از توان اندیشمندان و کارشناسان مؤسسه، قرار است چالش‌های موجود در بخش کشاورزی به فرصت‌هایی طلایی برای توسعه تبدیل شود.

در بخش دیگری از این حکم آمده است: امیدوارم ضمن هماهنگی و برنامه‌ریزی، تعیین اولویت پژوهش در بخش و عملیاتی کردن پژوهش‌های کاربردی، نوآوری در اقتصاد کشاورزی، قیمت‌گذاری منطقی و متناسب با معیارهای بین‌المللی و منطقه‌ای محصولات کشاورزی برای بهبود شرایط و امنیت غذایی، تعامل با دستگاه‌های مرتبط برای اصلاح ناهماهنگی‌های فرابخشی و سیاست‌های اقتصادی برای افزایش سهم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اقدام کنید.

همچنین در این آیین، از زحمات دکتر آقایا رییس سابق این مؤسسه نیز تقدیر شد.

کد خبر 26140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =