افزایش تولید ذرت و سویا به همراه درآمد بالاتر از محصولات دیگر، درآمدهای کشاورزی آمریکا را به رکورد بالایی در سال جاری میلادی می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی پیش بینی کرد: درآمد بخش کشاورزی از 120.6 میلیارد دلاری که در اوت پیش بینی شده بود، به 131 میلیارد دلار می‌رسد که 15 درصد بالاتر از سال گذشته خواهد بود.

پیش بینی شده کشاورزان در آمریکا که بزرگ‌ترین تولیدکننده ذرت جهان است، 13.989 میلیارد بوشل ذرت در سال جاری تولید می‌کنند (هر بوشل ذرت معادل 25 کیلوگرم است).

همچنین طبق پیش بینی‌های دولتی، تولید سویا 3.258 میلیارد بوشل خواهد بود (هر بوشل سویا معادل 27 کیلوگرم است). افزایش تولید محصولات کشاورزی موجب شده قیمت مواد غذایی جهانی مورد بررسی سازمان ملل 14 درصد نسبت به رکورد بالای مشاهده شده در فوریه سال 2011 کمتر شود.

به گفته اقتصاددانان، محصول بزرگ‌تر به این معنی است که کشاورزان می‌توانند فروش بیشتری داشته باشند و به این ترتیب کاهش قیمت غلات جبران می‌شود.

قیمت‌های ذرت در بازار معاملات شیکاگو 39 درصد در سال جاری کاهش یافته که بزرگ‌ترین کاهش در میان 24 کالای پیگیری شده در شاخص جی.اس.سی.آی استاندارد اند پورز بوده است.

آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا نشان می‌دهد میزان سویای بازرسی شده برای صادرات از اول سپتامبر به این سو، 5.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 585.6 میلیون بوشل رسیده که سریع‌ترین روند رشد محسوب می‌شود.

ذخایر ذرت آمریکا تا 31 اوت سال 2014 به یک میلیارد و 887 میلیون بوشل می‌رسد که بیش از دو برابر مدت مشابه سال قبل خواهد بود.

این ذخایر 12 میلیارد دلار به درآمد کشاورزی آمریکا در سال جاری می‌افزاید در حالیکه این کشور 8.1 میلیارد دلار از درآمد کشاورزی خود را به دلیل خشکسالی شدید در سال 2012 از دست داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش محصولات فروخته شده به شرکت‌هایی مانند کارگیل، آرچر دانیلز میدلند و بلودایاموند گروئرز، 217.2 میلیارد دلار خواهد بود که 2.9 درصد بالاتر از میزان پیش بینی شده در اوت است. فروش محصولات کشاورزی به رکورد 223.5 میلیارد دلار در سال 2012 رسیده بود.

کد خبر 26141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =