چایکاران گرچه امسال وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داشتند و توانستند 90 درصد مطالباتشان را تا پایان مهر دریافت کنند اما مشخص نیست برای دریافت مابقی مطالبات‌ چند میلیاردیشان باید تا کی صبر کنند؛ شاید گره مطالبات چایکاران در پیچ آخر گیر کرده است!

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، چایکاران که طی سال‌های گذشته باید برای رسیدن به بهای محصول برداشت شده‌شان بعضا یکسال منتظر می‌ماندند امسال وضعیت‌شان بهتر شد چراکه دولت تدبیر و امید از همان آغاز، وعده پرداخت این مطالبات را داد و آن‌ها پس از آزمون و خطاهای مختلف از تغییر کارفرما از بخش خصوصی به دولتی و برعکس، حالا در انتظار تحقق وعده‌های رییس‌جمهور منتخبشان هستند.

البته امسال برای چایکاران بهتر بود چرا که روند پرداخت مطالبات سریع‌تر پیش‌ رفت و آن‌ها به جای اینکه مانند سال‌های گذشته تا اردیبهشت سال بعد منتظر بمانند در همان روزهای نخست آبان امسال 90 درصد مطالباتشان را دریافت کردند.

علی محرر - رییس سازمان چای - در این باره به ایسنا گفت: بهای کل خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری حدود 69 میلیارد تومان بود که تاکنون 60 میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

در این میان مسئولان دولت از جمله وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردند همه مطالبات کشاورزان پرداخت شده اما غافل از اینکه در میان خیل میلیونی طلبکاران هنوز عده‌ای باقی‌ مانده‌اند که برای ادامه زندگی و تولیدشان چشم انتظارند که البته انگار پرداخت این باقی‌مانده سخت‌تر از قسط‌های اول شده و تسویه حساب با چایکاران در پیچ آخرگیر کرده است.

کد خبر 26217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =