اجرا نکردن طرح موسوم به انتزاع، با گذشت بیش از یک سال از ابلاغ آن و اتمام مهلت قانونی، باعث شد 25 تن از نمایندگان مجلس به استناد به ماده 222 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، خواستار استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت شوند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در حالی که بارها اجرای قانون انتزاع از سوی نمایندگان مجلس به وزارتخانه‌های مرتبط تأکید شده بود و پس از اتمام مهلت قانونی 20 تن از نمایندگان مجلس به استناد ماده 222 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، خواستار استیضاح مهندس نعمت‌زاده رئیس صنعت، معدن و تجارت به‌علت عدم اجرای قانون شدند.

عباس رجایی افزود: به‌نظر می‌رسد نامه استیضاح با داشتن 20 امضاء به‌زودی به هیأت رییسه مجلس ارائه شود و پس از قرائت توسط هیأت رییسه، وزیر مربوطه 10 روز فرصت دارد تا برای پاسخ در صحن علنی مجلس حاضر شود.

وی خاطرنشان کرد: این استیضاح، ارتباطی با واردات گسترده و غیرضروری میوه به کشور ندارد و پیش از این نمایندگان تلاش کردند با تدوین طرحی مبتنی بر جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی غیرضروری، دغدغه‌های خود را به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه کند.

تحقیق و تفحص از بانک کشاورزی با شش محور آماده شد

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 25 تن از نمایندگان مجلس در نظر دارند تحقیق و تفحص از عملکرد بانک کشاورزی را آغاز کنند.

رجایی تصریح کرد: عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی، عملکرد بانک در پرداخت تسهیلات بالاتر از 10 هزار میلیارد ریال، عملکرد بانک در ستاد توسعه کشاورزی و همچنین صندوق توسعه ملی از مهم‌ترین محورهای تحقیق و تفحص از بانک کشاورزی است.

وی یادآور شد: همچنین نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص به‌علت مشکل وثایق و اخذ تسهیلات برای کشاورزان و همچنین عدم اجرای ماده 100 قانون افزایش بهره‌وری و عملکرد شرکت‌های تحت پوشش و توابع آن، خواستار تحقیق و تفحص از این بانک تخصصی هستند.

رجایی تأکید کرد: هرچند با امضای 25 تن از نمایندگان در زمان حاضر تحقیق و تفحص کلید خورده است و امکان افزایش امضاها برای آن وجود دارد، اما هنوز در کمیسیون کشاورزی تصویب نشده است.

کد خبر 26218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =