نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرآورده‌های غذایی آماده، نیمه‌آماده، کیترینگ و صنایع وابسته از ششم تا نهم دی‌ماه 1382 خورشیدی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه، امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه با توجه به جایگاه خطیر صنایع غذایی به‌ویژه تولید غذاهای ایرانی که تمام آنها حلال است، می‌تواند فرصت گران‌بهایی برای شناساندن غذاهای ایرانی آماده و نیمه‌آماده به کشورهای مسلمان منطقه باشد.

سیدزین‌العابدین هاشمی با بیان اینکه برای این نمایشگاه رایزنی‌های مفید و مؤثری برای قطعیت حضور رایزن‌های کشورهای همسایه و آسیای میانه در جریان روزهای برگزاری نمایشگاه شده است، افزود: برای نخستین‌بار، تشریفات و تدارک‌های لازم برای برگزاری نمایشگاهی با افتتاحیه مناسب و آبرومند و در شأن یک نمایشگاه بین‌المللی دیده شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با این نمایشگاه همایش مدیران صنعت غذا و کیترینگ کشور نیز پیش‌بینی شده است تا از فعالان این بخش تقدیر شود، خاطرنشان کرد: معیار داوری در این زمینه برای سال نخست بر اساس ارزیابی و ملاحظات سازمان‌های توسعه و استاندارد ایران خواهد بود.

رییس ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه غذاهای آماده، نیمه‌آماده، کیترینگ و صنایع وابسته در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر تمایز این نمایشگاه با برخی موازی‌کاری‌ها ادامه داد: متأسفانه در این زمینه روند اطلاع‌رسانی‌ها خطا بوده است، به‌گونه‌ای که به ضرس قاطع می‌گویم در حوزه کلان نمایشگاه‌های کشاورزی و صنایع غذایی جز شرکت "پالارسامانه" که مجری نمایشگاه جنرال ایران اگروفود بوده و "ایران‌فودکس" که مجری نمایشگاه صرفاً غذایی است، سایر موارد مشابه به اسم جشنواره مجوز گرفته، اما با عنوان نمایشگاهی مبادرت به فعایت می‌کنند.


هاشمی با بیان اینکه در حوزه زیرمجموعه و تخصصی صنایع غذایی نیز تنها نمایشگاه‌های شیرینی و شکلات و نوشیدنی‌ها دارای مجوز نمایشگاهی است، تصریح کرد: برای این نمایشگاه حدود دو سال بررسی صورت گرفت و برگزاری جشنواره‌ای در آینده نزدیک که در آن شرکت‌ها بتوانند به‌صورت سمپلینگ محصولات تولدی را به مردم ارائه کنند، نیز در دستور کار است.

وی  در پاسخ به پرسش خبرنگار ایانا مبنی بر سطح کیفی شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه، با تاکید بر اینکه قصد مجریان این نمایشگاه پر کردن غرفه‌ها به هر قیمت نبوده است و در این راستا فقط از برندهای معتبر دعوت شده است، یادآور شد: به‌طور نمونه در مورد کیترینگ‌های غذایی چه بسا صدها نمونه کیترینگ‌های خیابانی در کشور وجود داشته باشد، اما برای این نمایشگاه فقط از کیترینگ‌هایی که می‌توانند در حد ارائه خدمات معتبر به شرکت‌های هواپیمایی و بین‌المللی خدمات ارائه کنند، دعوت به حضور می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه راه توسعه صنایع غذایی و استفاده از تمام پتانسیل‌های آن، رونق صادرات تا حدی است که حداقل 20 درصد تولیدات به خارج از کشور صادر شود، تأکید کرد: در حالی هم‌اکنون سقف صادرات صنایع غذایی در یک سال از 1.6 میلیارد دلار فراتر نرفته که با همین خطوط تولید کنونی، امکان صادرات تا ظرفیت پنج میلیارد دلار در سال وجود دارد.




خبرنگار: علیرضا صفاخو
کد خبر 26220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =