معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی 500 میلیون دلار برای تامین نهاده ها و خرید کود فسفاته توسط شرکت های وابسته اختصاص یافته است.

ناصر توکلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ضمن ابراز خرسندی نسبت به این که در زمینه تامین نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی و انواع کود اقدامات خوبی صورت گرفته است، تاکید کرد برای تامین نهاده ها در سال زراعی جدید نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: در این راستا توانسته ایم نسبت به خرید کود فسفاته از کشورهای مختلف و حمل آن با مدیریت کشت و اولویت قراردادن مناطق گرم، این محصولات را وارد کشور کنیم.

وی تاکید کرد: کود فسفاته مورد نیاز کشور تامین شده است و می توانیم ادعا کنیم با ادامه روند واردات دغدغه ای برای تامین کود مورد نیاز سال زراعی جدید نیز نداریم.

معاون وزیر جهادکشاورزی در خصوص تامین کود اوره گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه ای بین معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی وشرکت ملی پتروشیمی، قرار است 2 میلیون و 500 هزار تن کود اوره در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 300 هزار تن افزایش دارد.

وی بابیان این که روزانه شش هزار تن کود اوره به بخش های مختلف تولید محصولات کشاورزی تحویل داده می شود افزود: پیش بینی براین است برای تأمین کود اوره مورد نیاز بخش کشاورزی هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

توکلی در خصوص تامین بذرهای مورد نیاز کشت پائیزه نیز گفت که بذرهای کلزا، گندم و جو برای کشت پائیزه به حد نیاز تامین و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است.

به گفته وی در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی برای اینکه هیچ بذری بدون سمپاشی در خاک قرار نگیرد و برای حمایت از تولید داخلی از تمامی ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی در سراسر کشور جهت کمک به کشاورزان استفاده می کند.

کد خبر 26235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =