سه شبکه تعاونی عشایری بر اساس تفاهمنامه منعقدشده با صندوق بیمه، عهده‌دار فعالیت‌های مربوط به پرداخت غرامت و تأمین اعتبار برای دفترچه‌های درمانی شدند.

مسئول امور عشایر استان تهران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر به بهانه روز بیمه گفت: بیمه عشایر به‌دلیل ثابت نبودن در یک‌جا، دارای نقاط ضعف است، اما پوشش بیمه‌ای برای آنها لازم و ضروری است.

سیروس نصیری افزود: بر اساس تفاهمنامه‌ای که شبکه تعاونی‌های عشایری با صندوق بیمه محصولات کشاورزی به امضاء رسانده‌اند، مقرر شد که نمایندگی صندوق بیمه در این شبکه ایجاد شود که علاوه بر اقدامات مربوط به محصولات، بیمه‌های درمانی آنها را نیز پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه شرکت تعاونی در این زمینه فعال شده‌اند.

نصیری ادامه داد: کارگزاری‌های مربوطه برآورد خسارت مربوط به بیمه دام‌های عشایری را عهده‌دار هستند تا بدین‌ترتیب پرداخت غرامت آنها تسهیل شود.

دفترچه‌های درمانی عشایر دارای محدودیت است

مسئول امور عشایر استان تهران تصریح کرد: دفترچه درمانی عشایر همچون بیمه‌های معمولی نیست، بلکه مخصوص بوده و دارای محدودیت‌هایی است.

وی یادآور شد: در صورت نیاز به پزشک متخصص، باید پزشکان مقیم مراکز عشایری تأییدیه‌های لازم را بدهند تا عشایر بتوانند از خدمات سایر مراکز با دفترچه‌های خود استفاده کنند.

نصیری تأکید کرد: جلسات مکرری برگزار شده تا بتوان سطح پوشش بیمه‌ای عشایر را بالا برد و به توافقات اولیه نیز دست یافته‌ایم.

وی اظهار داشت: بیمه عشایر دارای قدمت بوده و نیاز به تجدید نظر دارد.

نصیری درباره وضعیت تأمین نهاده‌های دامی در فصل سرما گفت: قیمت نهاده‌های دامی با توجه به نوسانات نرخ ارز افزایش یافته است، اما مشکل خاصی از لحاظ تأمین وجود ندارد.

وی در پایان افزود: کمبود خاصی تاکنون نداشته‌ایم، تنها افزایش قیمت باعث شده که اندکی در تأمین اعتبار مورد نیاز مشکل به‌وجود آید.

کد خبر 26244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =