مردم در حال حاضر به طور روزمره نیاز خود را خریداری می کنند البته قدری بلاتکلیفی نسبت به آینده در بازار وجود دارد.

رییس اتحادیه کشوری بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت مواد خوراكي در چند هفته اخیر با کاهش قابل ملاحظه ای روبرو بوده است.

قاسم علی حسنی در گفتگو با ترازگفت: در مورد چند قلم کالایی که دولت توسط ستاد تنظیم بازار توزیع می کند مانند برنج آمریکایی ۲۰۰ تومان، نخود و عدس کانادایی نیز هر کدام حدود ۶۰۰ تومان در هر کیلو کاهش قيمت داشته ايم .

حسنی در ادامه افزود: البته استقبال مردم از این چند قلم کالا علی رغم کاهش قیمت خوب نبوده است.

وی در خصوص قیمت سایر اقلام نیز گفت: در اکثر کالاها با کاهش قیمت بین ۱۰ الی ۱۵ درصد مواجه بودیم.

حسنی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف خانوارها غیر متعارف نیست خاطر نشان کرد: مردم در حال حاضر به طور روزمره نیاز خود را خریداری می کنند البته قدری بلاتکلیفی نسبت به آینده در بازار وجود دارد.

رییس اتحادیه کشوری بنکداران مواد غذایی در خصوص علت کاهش قیمت گفت: دلیل اصلی افزایش تولید یا واردات نیست، بلکه دیگر برای تولیدکننده و توزیع کننده ارزش ندارد که کالا را نگه دارد لذا مجبور است در بازار عرضه کند.

وی با اشاره به معضل کم فروشی در بازار تصریح کرد: مسئول اصلی این موضوع سازمان استاندارد است که نباید به چنین واحدهای اقتصادی مجوز استاندارد دهد.

حسنی از وزن هاي غیرمتعارف برخی محصولات در بازار انتقاد کرد و گفت: دلیلی ندارد برخی کالاها ۶۵۰ گرم، ۹۳۰ گرم و ... باشد ، این وزن های غیر متعارف مفسده آور است.

وی با بیان اینکه اتحادیه بنکداران از کارشناسان خبره در زمینه قیمت گذاری برخوردار است، گفت: انتظار ما از دولت این است که در قیمت گذاری ها از پتانسیل اتحادیه استفاده کند.

حسنی افزود: به طور مثال در حال حاظر شکر دولتی در حدود کیلویی ۱۹۰۰ تومان است در صورتی که بنکدار کیلویی ۱۷۰۰ تومان می دهد.
وی در پایان گفت: بایستی دولت در ابلاغ بخش نامه ها، قوانین و سیاست گذاری ها مربوط به صنف مواد غذایی از مجریان که همان بنکداران هستند مشورت بگیرد.

کد خبر 26247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =