مختار مهاجر، به‌ عنوان نخستین تغییر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در کشور، با حکم حجتی به‌عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، تغییر رییس سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، در استان گلستان کلید خورد و دکتر مختار مهاجر که در مجلس نهم، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بود و البته آراء لازم را برای ورود به مجلس به‌دست نیاورده بود، از اردیبهشت ماه امسال به عنوان ریاست مرکز تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی استان گلستان درحال فعالیت بوده است که با توجه به استقرار دولت اعتدال تدبیر و امید، به عنوان نخستین رییس سازمان مشمول تغییر، برای ریاست سازمان از محمود حجتی حکم گرفت.

مهاجر که دکتر تغذیه علوم دامی و استادیار دانشگاه است و یک ماه پیش (15 آبان‌ماه) 51 ساله شد؛ دکترای تغذیه دام خود را از دانشگاه "پوتری" مالزی در سال 1390 خورشیدی اخذ کرده است. پایان‌نامه دکترای او اختصاص به بررسی اثر مکمل انرژی و نژاد قوچ بر عملکرد تولید مثلی میش‌های زل و بر کیفیت بره‌های پرواری دورگه (کراس) است.

مهاجر که دو فرزند دختر و یک فرزند پسر دارد، متولد شهرستان علی‌آباد کتول است و همسرش نیز به امر خطیر خانه‌داری اهتمام دارد. اگرچه امروز درویشعلی مهاجر، پدر مختار؛ پس از توفیق پسرش در طی مدارج تحقیقاتی کشاورزی با شنیدن خبر انتصاب پسرش به سکانداری کشاورزی استان گلستان به پسرش می‌بالد.

بنابرگزارش خبرگزاری ایانا، پیش از مهاجر،سيد نصير سيد محمدي که اصالت گیلانی دارد، ریاست سازمان جهادکشاورزی استان گلستان را به عهده داشت.رییسی که در سال 1387 خورشیدی نیز از سوی محمدرضا اسکندری وزیروقت جهادکشاورزی در دولت نهم به عنوان رییس سازمان جهادکشاورزی استان جنوبی هرمزگان منصوب شده بود.

با توجه به اظهارنظر مهاجر در مراسم معارفه که گفته می شود بدون حضور و فعالیت بخش خصوصی بخش کشاورزی قطعا راه به جایی نخواهم برد و با مشورت و راهنمایی جامعه کشاورزی برای رونق هرچه بیشتر صنعت کشاورزی در استان و کشور خواهیم کوشید، به نظر می رسد رییس جدید سازمان نگاه تازه ای به بخش خصوصی استان خواهد داشت. کما اینکه وی به‌کارگیری علم و دانش در عرصه کشاورزی، افزایش تولید و ارزش افزوده و توجه ویژه به بخش کشاورزی را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرده است.

کد خبر 26251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =