باید در آستانه روز ملی صادرات احیای شورای عالی صادرات نوید داده می‌شد ولی این اتفاق نیفتاد.

پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان مطلب بالا درباره‌ی تشکیل شورای عالی صادرات اظهار کرد: وعده احیای شورای عالی صادرات داده شده اما به نظر می‌رسد به دلیل فشردگی کار در چند ماهه اول دولت یازدهم هنوز نوبت رسیدگی به آن نرسیده است.

وی ادامه داد: در آستانه روز ملی صادرات جا داشت این نوید داده شود که این شورا دوباره دوره جدید کاری خود را آغاز کند، ولی این اتفاق نیفتاد.

سلطانی با تاکید بر این‌که چرا شورای عالی صادرات هنوز تشکیل نشده سوالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون اول رییس جمهور باید به آن پاسخ دهند، بیان کرد: البته در تعداد، ترکیب و ساختار این شوراها بحث‌هایی است که ما از آنها بی‌اطلاع هستیم.

پرداخت و عدم پرداخت جوایز صادراتی از حقوق دولت است

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران درباره‌ی مصوبه جدید هیات دولت درباره‌ی چهار روش بازگشت ارز صادراتی به کشور گفت: ظاهرا در مصوبه‌ی جدید بحث شمول و یا عدم شمول معافیت مالیاتی صادر‌کنندگان مطرح نیست.

به گفته‌ی وی، با مطرح‌شدن بحث جایزه صادراتی به جای عدم معافیت مالیاتی صادرکنندگان در روش‌های بازگشت ارز صادراتی به کشور این‌که دولت خود را ملزم به رعایت قانون برنامه‌ی پنجم توسعه کرده کار پسندیده‌ای است.

سلطانی با بیان این‌که پرداخت یا عدم پرداخت جوایز صادراتی از حقوق دولت است و می‌تواند نسبت به آن تصمیم‌گیری کند، اظهار کرد: این‌که صادر‌کنندگان در صورتی که ارز خود را در چارچوب تعیین شده به کشور باز گردانند از جوایز صادراتی برخوردار می‌شوند، از حقوق دولت است و می‌تواند راجع به آن تصمیم بگیرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط تحریم سه روش سپرده‌گذاری ارزی، پرداخت بدهی‌های معوق و فروش ارز به بانک‌ها و صرافی‌ها امکان‌پذیر است، بیان کرد: بعضی از صادر‌کنندگان می‌توانند از این روش‌ها نیز استفاده کنند. سیستم بانکی در خارج از کشور حساب‌هایی داشته و امکان واریز ارز صادراتی به این حساب‌ها وجود دارد. ضمن این‌که یکی از روش‌های مطلوب و راحت نیز انجام واردات در مقابل صادرات است.

کد خبر 26299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =