تفاهمنامه مشترک میان سازمان فنی و حرفه‌ای و شرکت صنایع شیر ایران، با هدف شناسایی مشاغل موجود در حوزه شیر، ارائه خدمات آموزشی و حتی کمک به فرهنگ‌سازی به امضاء رسید.


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، صبح امروز طی آیینی اختصاصی و پیش‌بینی‌شده برای امضای این تفاهم‌نامه همکاری که با حضور معاون وزیر کار و مدیران ارشد سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین علی اسدیان، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران و برخی از مدیران این شرکت بزرگ لبنی کشور برگزار شد، معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بر اساس این تفاهمنامه شناسایی مشاغل موجود در حوزه شیر و حرفه‌های جدید با هدف ایجاد اشتغال، ارائه خدمات آموزشی مورد نیاز طرفین در حوزه‌های فنی، فرهنگی و خدماتی، بحث نیازسنجی آموزشی مشاغل مرتبط با شیر قبل از هر عملیات، تدوین منابع آموزشی به‌صورت بروشور، کتاب، آموزش مجازی، ارائه امکانات رسانه‌ای مثل استودیوی بسیار خوب سازمان و ارائه DVD برای عرضه در آموزش و پرورش در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: البته در بعد جشنواره‌های مهمی مثل مسابقات بین‌المللی مهارت که پانزدهمین دوره آن در سال 2015 در برزیل برگزار رمی‌شود نیز می‌توان فعالان بخش صنایع شیر کشور را وارد دوره‌های تخصصی ارتقای مهارت کرد.

کوروش پرند با ابراز تأسف شدید از شنیدن وضعیت تکان‌دهنده مصرف سرانه شیر از سوی مدیران صنایع شیر ایران افزود: متأسفانه در ایران به اهمیت فرهنگ مصرف شیر واقف نیستیم و آن را شوخی می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه از طریق 700 مرکز ثابت آموزشی سازمان و 13 هزار مرکز آموزشی بخش خصوصی همکار با سازمان فنی و حرفه‌ای تدارک لازم در حوزه فرهنگ‌سازی تدارک لازم دیده خواهد شد، خاطرنشان کرد: حتی اگر لازم باشد، مربیانی نیز در این باره تربیت خواهند شد تا در قالب یک شبکه، نهضت بزرگ فرهنگ‌سازی ایجاد شود.

بنا بر این گزارش، قائم‌مقام مدیرعامل صنایع شیر ایران (پگاه) نیز در این آیین با یادآوری وضعیت وخیم واردات 400 میلیون دلاری پنیر در دهه نخست انقلاب، اظهار داشت: این در حالی است که امروز با تحول در نظام تولید و بسته‌بندی فرآورده‌های لبنی میزان صادرات سالانه به 672 میلیون دلار رسیده است که با احتساب وضعیت واردات 400 میلیون دلاری گذشته، تراز بازرگانی ارتقاء سطح کمی و کیفی تولید شیر، یک میلیارد دلار مثبت بوده است.

علی اسدیان با اشاره به حضور پنج‌هزار و 500 نفر نیروی انسانی در بزرگ‌ترین شرکت لبنی خاورمیانه، تصریح کرد: با توجه به رویکردهای نوین آموزشی، نیروهای انسانی مجموعه صنایع شیر ایران نیاز مبرم به آموزش دارند تا در نگرش‌ها و رفتارهای کارکنان بهبود حاصل شود.

به گفته وی، پیرو این تفاهمنامه تمام 17 کارخانه تولیدی مجموعه صنایع شیر ایران ملزم به همکاری و عقد قراردادهای جداگانه همکاری با ادارات اسازمان فنی و حرفه‌ای کشور در 15 استان تحت پوشش این شرکت خواهند بود.

یادآور می شود که مدت این تفاهمنامه از تاریخ امضا به مدت دو سال است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح و یا تغییرات در مفاد این تفاهم نامه با توافق طرفین انجام می شود.

کد خبر 26328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =