بودجه اختصاص داده شده به بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته در بخش اعتبارات عمرانی تغییری نداشت و در حد دو درصد در نظر گرفته شده است.

مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره اعتبارات بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال 93 گفت: حدود دو درصد از اعتبارات عمرانی در بودجه 93 به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است که نسبت به سال گذشته رقمی ثابت دارد.

دکتر محمد کردبچه افزود: امسال به‌دلیل مشکلات موجود، مجبور شدیم که تخصیص‌ها را کم کنیم که بدین‌ترتیب حدود 50 درصد نسبت به عملکرد سال 1392، بخش کشاورزی رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌ها برای اختصاص بودجه در طرح‌های مختلف کشاورزی به ترتیب میزان پیشرفت فیزیکی تعیین شده است.

کردبچه ادامه داد: طرح‌هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و از سال قبل باقی مانده‌اند، به‌طور کامل تأمین اعتبار می‌شوند تا به اتمام برسند.

وی تصریح کرد: برای طرح‌هایی که بین 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، تخصیص اعتبارات در بودجه 93، 45 تا 50 درصد در نظر گرفته شده است.

اختصاص حداقل پرداخت‌ها به طرح‌های زیر 20 درصد پیشرفت

مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری یادآور شد: طرح‌هایی که زیر 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، از حداقل پرداخت‌ها در بودجه سال 93 برخوردار خواهند شد.

کردبچه تأکید کرد: در بودجه 93، استقرار انضباط مالی که نشان‌دهنده شفافیت، قانون‌مندی و پاسخگویی است، حاکم شده است، به‌گونه‌ای که بر طرح‌هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، تأکید شده و بدین ترتیب می‌توان مطمئن بود که این طرح‌ها در سال آینده به اتمام برسد.

وی اظهار داشت: از آنجا که بخش کشاورزی یکی از زیربخش‌های لایحه بودجه محسوب می‌شود، در کلان دولت به آن اشاره‌ای نشده است، اما در جای خود به دقت و صراحت مورد تأکید قرار گرفته است.

کردبچه در پایان گفت: در سال 1393 در برنامه داریم که 246 طرح عمرانی موجود در کشور که بخشی از آن مربوط به کشاورزی می‌شود را به اتمام برسانیم.

 

کد خبر 26340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =