رییس اتحادیه سراسری دامدران با بیان اینکه ۵ ماه است علوفه‌ای با قیمت سال گذشته دریافت نکرده‌ایم، گفت: طبق توافق انجام شده باید این کار انجام می شد ولی خبری نیست و تنها دامداران با تحویل شیر به نرخ ۱۰۸۰ تومان خود را بدهکار می‌کنند.


 سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد خبرگزاری تسنیم در مورد وضعیت قیمت شیر و اینکه آیا نهاده طبق توافق انجام شده، به قیمت سال گذشته تحویل دامدار می شود، اظهار داشت: ما به عنوان نماینده دامدار 5 ماه است که به خاطر عمل به توافق 4 جانبه‌ای که شده بود شیر را با قیمت 1080 تومان درب دامداری عرضه می‌کنیم ولی دولت با توجه به این توافق در این مدت علوفه‌ای تحویل نداده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تیر ماه حتی یک کیلو علوفه نیز دریافت نکرده‌ایم و از بین این 4 سازمان که توافق انجام شده، تنها دامداران به قول خود عمل کرده‌اند، گفت: وقتی قیمت همه مواد اولیه برای تولید یک کالا گران می‌شود قطعا روی محصولات نیز اثر دارد، بنابراین در حال حاضر که قیمت نهاده به دلیل حذف ارز مرجع افزایش یافته، دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت، قول تحویل نهاده با نرخ‌های سال گذشته را داد که 5 ماه است به این وعده عمل نمی‌شود.

رییس اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به صحبت های رییس جمهور برای جلوگیری از قیمت شیر با تحویل نهاده به نرخ سال گذشته، خاطر نشان کرد:‌ باتوجه به این توافق قرار شد اختلاف قیمت نهاده با ارز 1226 و 2477 تومان را تأمین و این پول را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهد تا همانند سال‌ گذشته قیمت نهاده تغییر نکند.

سلطانی ادامه داد: بارها به رییس جمهور، معاونت برنامه‌ریزی و وزیر صنعت نامه زدیم ولی جوابی دریافت نکرده‌ایم، و در این شرایط دامداران برای عمل به وعده خود، شیر را با نرخ گذشته یعنی 1080 تومان تحویل می‌دهند. اما دیگر نمی توانیم جواب دامداران را بدهیم.

وی با بیان اینکه در ستاد تنظیم بازار دعوت نشده‌ایم و خبر نداریم چه تصمیمی اتخاذ شده، تصریح کرد:‌ طبق قانون باید تولید کنندگان در همه تصمیم‌گیری ها حضور داشته باشند و اگر در تنظیم بازار تصمیمی اتخاذ شود که به ضرر تولید کننده باشد، مورد قبول ما نیست.

رییس اتحادیه سراسری دامداران در پایان با تأکید بر اینکه باید همه دامداری‌ها تعطیل شود تا مسئولان متوجه شوند در چه شرایطی فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر قیمت آب معدنی به شیر نزدیک شده ، در حالی که فرایند تهیه شیر در دامداری ها بسیار متفاوت است و زحمتی که دارد قابل مقایسه نیست، ولی باید شیر به قیمت آب معدنی تهیه شود. بنابراین از مسئولان درخواست می‌کنم بیش از این دامداران را سرگردان نکنند.

کد خبر 26367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =