وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری بر ضرورت تولید فکر و اندیشه و حل مسائل و چالش های حوزه کشاورزی از طریق پژوهش و فناوری تقاضا محور و کاربردی تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، در این پیام محمود حجتی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری آمده است؛ اندیشه و تدبر در آیات آسمانی قرآن مجید درباره تفکر، اندیشیدن کشف حقایق و شناخت پدیده ها و ورود به دنیای پر رمز و راز جهان خلقت، ما را به سمت پژوهش رهنمون می کند.

پژوهش فعالیت منظم و منطقی و سیستماتیک برای دستیابی به دانش نو، درک و حل مسائل و تصمیم گیری های صحیح است؛ اساس پژوهش با منطق و استدلال است و چنانچه پژوهش تقاضا محور و کاربردی باشد، در اجرای بهتر امور اثر گذاری شگرفی خواهد داشت.

بنا بر این لازمه تحول و پیشرفت و توسعه، پژوهش و فناوری است، پژوهش و فناوری قطب اساسی در جهان امروز به شمار می رود؛ اینکه با واژه هایی چون توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی روبرو هستیم، ناشی از همین مساله است.

واقعیت این است که مردم کشورهای توسعه یافته از رفاه بیشتری برخوردارند و این امر تنها با کمک پژوهش میسر می شود و بسیاری از دستاوردهای بشری مدیون پژوهش منطقی و روش علمی است.

بنابراین تولید فکر و اندیشه در حوزه کشاورزی و حل مسائل و چالش های عدیده ای که بخش با آن مواجه است، جز از طریق پژوهش و فناوری قابل حل نیست، کمک به توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی، زمینه علمی می خواهد.

پژوهش و فناوری، تمدن ساز و فرهنگ ساز هستند؛ به همان اندازه که به پژوهش بپردازیم، به سمت تمدن و تعالی و پیشرفت حرکت خواهیم کرد، بنابراین تنها راه کارهای برون رفت از چالش ها و مشکلات کنونی در گرو توجه به پژوهش و فناوری است.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تهنیت به همه اندیشمندان و پژوهشگران به مناسبت هفته پژوهش و فناوری توفیق روز افزون کلیه صاحبان فکر و اندیشه را در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت و توسعه کشاورزی از خداوند منان خواستارم.

کد خبر 26434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =