معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: توسعه صنعت آبزی پروری برای تضمین و ارتقای امنیت غذایی کشور اهمیت راهبردی دارد.


به گزارش ایرنا، «محسن مشکات»در نشست شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در اراک افزود: صنعت آبزی پروری نسبت به صنایع دامی نوپاست ولی باید سهم تولید این بخش در تامین پروتئین و امنیت غذایی مردم جدی گرفته شود و جایگاه خود را در سبد غذایی مردم تثبیت کند.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور سال گذشته سیستم هشدار سریع و مکان یابی بیماریهای آبزیان را به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی فعالیت های آبزی پروری ایجاد کرده است .

مشکات توضیح داد: این شبکه مراقبتی بهترین وضعیت را در شناسایی و مهار به موقع عوامل بیماری زای آبزیان در ساعات اولیه آلودگی محیطی مهیا می کند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ادامه داد: تمامی محصولات دامی سال گذشته از نظر سنجش میزان باقی مانده ها در سیستم پایش قرار گرفت و از سلامت محصولات تولیدی اطمینان خاطر حاصل شد.

مشکات افزود: بیماری های آبزیان در چهار دسته ویروسی، انگلی، باکتریایی و قارچی تقسیم می شود که باید موارد پیشگیری و مهار این بیماری ها به ظرافت دنبال و اقدامات فرنطینه و بهداشتی انجام شود.

همچنین در این نشست کارشناسان و مسوولان آبزی پروری و دامپزشکی استان مرکزی مشکلات و پیشنهادات بیماری های آبزیان در این استان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

 

کد خبر 26499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =