۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
صنایع غذایی> معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مذاکرات مشترک با هیات عراقی، توافق نهایی براي صادرات ماهیانه ۱۰ هزار تن روغن تصفیه شده و۱۰ هزارتن شكرتصفیه شده به این کشور صورت گرفت.

علی قنبری نتایج نشست های مشترک هيات‌هاي ايراني و عراقي براي صادرات انواع كالاهاي اساسي توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به كشور عراق را مثبت اعلام کرد و با اشاره به سفر ۳روزه به عراق و انجام مذاکرات نهایی با مسئولان وزارت بازرگانی این کشور، از ابراز علاقه وحمایت وزیر بازرگانی این کشور نسبت به ورود کالاهای ایرانی به ویژه مواد غذایی و مصالح ساختمانی، خبرداد.

وی گفت: طی مذاکرات مشترک با هیات عراقی به ریاست  ولید الموسوی قائم مقام وزیر  بازرگانی عراق، توافق نهایی براي صادرات ماهیانه ۱۰هزار تن روغن تصفیه شده و۱۰ هزارتن شكرتصفیه شده به این کشور صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: طبق مذاکرات و توافق  انجام شده، قیمت کالاهای صادراتی به عراق شناور بوده و برای هر محموله ۱۰هزارتنی حسب قیمت‌های روز جهانی و شرایط حاکم بر بازار تعیین خواهد شد.

معاون وزير جهادكشاورزي در خصوص صادرات دیگر کالاها گفت: مذاکرات اوليه برای صادرات آرد گندم و شیرخشک توسط این شرکت به عراق صورت گرفت و قرار است مذاکرات بعدی با طرف عراقی برای حصول توافق نهایی در تهران انجام شود.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ایران افزود: در صورت نهایی شدن مذاکرات وانجام توافق با مقامات عراقي، این شرکت آمادگي دارد تا كالاهاي اساسي شامل: آرد، برنج، شکر و روغن تصفیه شده و گندم دوروم،  قابل مصرف برای صنايع غذايي را نیز به اين كشور صادر کند.  

قنبری با بیان اینکه كالاهاي صادراتی توسط این شرکت تبديلي بوده و ارزش افزوده براي کشور دارند، تاکید کرد: هدف این شرکت از صادرات کالا به کشورهای همسایه، تحقق اقتصاد مقاومتی با بکارگیری ظرفیت‌های خالی کارخانجات تولیدی، ایجاد اشتغال مولد، افزایش بهره وری و کسب درآمد برای کشور است.

معاون وزير جهادكشاورزي اظهار كرد: صادرات کالاهای اساسی مطابق دستورالعمل دولت و ازمحل مازاد نياز مصرفي کشور خواهد بود و مقدار فروش هر كالا بستگي به توافق با طرف های خارجی و منافع کشور دارد.

منبع:مهر
کد خبر 2649c2a601b64482b89b37307228354f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =