وضعیت ذخایر آبزیان موجود در دریای خزر و خلیج فارس مناسب نیست و حفظ آنها از اولویت‌های سازمان شیلات است.

 
رییس سازمان شیلات ایران در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: در فصل صید ماهیان دریایی قرار داریم و وضعیت تاکنون مناسب بوده است، اما ذخایر موجود در خلیج فارس و دریای خزر مناسب نیست.

حسن صالحی افزود: در دریای خزر، ماهیان استخوانی و خاویاری از گونه‌های در معرض انقراض هستند و در خلیج فارس نیز میگو و سایر آبزیان ذخایر خطرناکی دارند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان برنامه‌های مربوط به بازسازی ذخایر را در دستور کار دارد و در این راستا اقداماتی در حال انجام است.

صالحی ادامه داد: گونه‌های مناسب و اقتصادی به‌دلیل صید بی‌رویه و غیرمجاز در ورطه نابودی قرار گرفته که در این راستا باید فکری اساسی شود.

وی درباره خاویار تصریح کرد: این گونه وحشی چندین سال است که توسط ایران تنها در جهت استفاده برای بازسازی ذخایر صید می‌شود و باید نظر سایر کشورها نیز بر همین اساس باشد و صید تجاری آن متوقف شود.

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای افزایش سرمایه شیلات

رییس سازمان شیلات ایران درباره اولویت‌های این سازمان یادآور شد: افزایش سرمایه در بخش شیلات و آبزیان از اولویت‌ها محسوب می‌شود و در این راستا با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی باید در جهت افزایش این مقوله حرکت کنیم.

صالحی تأکید کرد: جذب سرمایه از اولویت‌های مهم این سازمان محسوب می‌شود و در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

وی درباره خاویار مصنوعی که چندی است در بازار به وفور یافت می‌شود، اظهار داشت: چند سال است که عده‌ای برای خراب کردن بازار خاویار اقدام به توزیع موادی که ژلاتینی بوده می‌کنند و با قیمتی نازل به جای خاویار به فروش می‌رسانند که در این راستا مردم باید توجه به قیمت آن داشته باشند و گول ارزان بودن آن را نخورند.

کد خبر 26510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =