معاون وزیر صنعت از دریافت اقلام دو سبد کالایی دولت به مردم با کارت الکترونیک خبر داد و گفت:‌ در سه ماه پایانی سال باید متناسب با انتظاراتی که از این معاوت دارند، اقدامات لازم را برای تنظیم بازار شب عید انجام دهیم.


 به گزارش خبرگزاری تسنیم، صبح امروز مدیر کل دفتر تأمین و توزیع کالا و تنظیم بازار وزارت صنعت، با حکم وزیر منصوب شد و از این پس یزدان سیف در این سمت فعالیت می‌کند. البته پس از اینکه علی اکبر پورکاوه از این سمت کنار رفت، محمد رضا کلامی از 9 آذر ما با حفظ سمت مدیر کل دفتر توسعه کالای این وزارت‌خانه، سرپرست دفتر تأمین و توزیع کالا و تنظیم بازار شد.

بر اساس این گزارش، در نهایت امروز مدیر کل تنظیم بازار با حکم نعمت زاده تعیین شد.

*خرید اقلام سبد کالایی دولت با کارت الکترونیک

 در جلسه معارفه یزدان سیف، حسن یونس سینکی معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت اظهار اشت: در سه ماهه پایانی سال باید متناسب با انتظاراتی که از معاونت توسعه بازرگانی داخلی شکل گرفته کارهای اساسی و جدی را شکل داده و پیگیری کنیم.اقدامات معمول دوره‌های گذشته از جمله تنظیم بازار شب عید نیز باید به بهترین شکل ممکن صورت گیرد تا موجبات آرامش خاطر مردم شود.

وی یکی از امور مهم و در دست اقدام معاونت توسعه بازرگانی داخلی را آماده‌سازی بسترهای لازم برای عرضه هرچه بهتر سبدکالایی اهدایی دولت به مردم اعلام کرد و گفت: اقدامات لازم برای ارایه این سبد از طریق کارت الکترونیک و کارت‌های اعتباری طراحی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مردم با این کارت‌های الکترونیک می‌توانند اقلام خاص مورد نظر را از فروشگاه‌های خاص که بعدا‌اعلام می‌شود، تهیه کنند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان این مطلب که  دفتر تامین،توزیع و تنظیم بازار بواسطه جامعه هدفی که دارد در دفاع از مردم در حوزه اقتصاد نباید در رفتارهای حمایتی خود از تولید دچار تردید شود، تصریح کرد: ما در تنظیم بازار  باید به نیابت از همه مردم در اقتصاد ایفای نقش کنیم. رفتارهای ما باید به‌گونه ای باشد که نه از تولید کننده و نه از مصرف کننده حقی ضایع نشود و دفاع از هر دو باشد.

سینکی شفاف سازی اطلاعاتی و ضرورت آگاهی ارباب رجوع از حقوق خود در بازرگانی داخلی را از دیگر موارد اولویت دار معاونت بازرگانی داخلی اعلام کرد و گفت:در صورتی که مراجعه کننده‌ها و ارباب رجوع‌های حرفه‌ایما از حقوق خود اطلاع نداشته باشند ما بعضا با فهم خود با آنها رفتار خواهیم کرد که این نوع رفتار به هیچ عنوان پسندیده نیست.

وی تقویت تشکل‌های غیر دولتی را یکی دیگر از برنامه‌های آتی معاونت دانست و تاکید کرد: واگذاری بسیاری از امور جاری می تواند به راحتی صورت گیرد. مدیران بازرگانی داخلی باید تشکل‌های بزرگ و تاثیرگذار حوزه‌های مختلف را شناسایی کرده  و بخشی از وظایف را تا جایی که قانون اجازه می‌دهد واگذار کنند.

حرفه‌ای کردن تشکل‌ها نکته دیگری بود که معاون وزیر صنعت معدن و تجارت آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئولیت پذیر کردن تشکل ها نیز اقدامی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته سینکی ، باید در کنار پیگیری حل مشکلات تشکل‌ها به آنها مسئولیت نیز داده تا بدانند در قبال رفتارهای دو طرف ، پاسخگویی هم جزیی از وظایف انهاست.

وی الگوی فعلی تنظیم بازار را نیز منسوخ و ناکار‌‌آمد دانست و گفت: کاری که امروز به نام تنظیم بازار صورت می گیرد اصلا امروزی نیست چراکه ما نمی توانیم بدون توجه به محیط و فضای امروز بازار، آن را مدیریت کنیم.

سینکی با تاکید بر این مهم که  تنظیم بازار رفتارهای ساختاری با تکیه بر محیط بازار می‌طلبد، ادامه داد: در این کار  ما بازیگردان هستیم در صورتی که اتفاقات جاری در محیط بازار خارج از اینجا شکل می گیرد و ما نقشی در انها نداریم.

سینکی الگوی مناسب را ایجاد ثبات پایدار در بازار بواسطه مدیریت درست تمام حلقه های زنجیره تنظیم بازار در غالب یک فرایند مشخص دانست و یاد‌آور شد: طراحی یک الگو درست و موفق باید در دستور کار مدیریت جدید دفتر تامین،توزیع و تنظیم بازار قرار گیرد.

وی دوران جدیدی را برای دفتر تامین،توزیع و تنظیم بازار متصور شد و ادامه داد: بهره گیری از تجربه گذشته امتیاز است اما تسلیم این تجربه شدن به هیچ عنوان امتیاز نخواهد بود.

کد خبر 26515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =