منابع سرمایه‌ای بانک کشاورزی در بودجه 93، یک میلیارد و 100 میلیون دلار است که از محل حساب ذخیره ارزی و با نرخ مبادله‌ای به سه‌هزار میلیارد تومان خواهد رسید و با توجه به برنامه دولت، نسبت به پرداخت بدهی بانک‌ها وصول پنج‌هزار میلیارد تومان طلب بانک کشاورزی قطعی شد.


مدیرعامل بانک کشاورزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با اختصاص ارز مناسب از سوی بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی که در چند ماه گذشته اتفاق افتاد و در قالب بودجه 93 تبلور پیدا کرد، منابع سرمایه بانک رشد قابل توجهی داشت.

محمد طالبی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها به‌نظر می‌رسد با انتقال مطالعات حساب ذخیره ارزی به حساب افزایش سرمایه بانک، رقمی حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی که اگر با نرخ مبادله‌ای محاسبه شود، حدود سه‌هزار میلیارد تومان را دربر می‌گیرد، به‌عنوان منابع سرمایه‌ای بانک قلمداد شود.

4700 میلیارد تومان در میان بهره‌برداران توزیع شد

وی خاطرنشان کرد: یکی از منابع مناسب اختصاص‌یافته به بخش کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی است که بانک کشاورزی توانست در مرحله نخست که تقریباً از 90 شروع شد و در سال 91 ادامه پیدا کرد و تاکنون نیز دنبال می‌شود، دوهزار و 600 میلیارد تومان از منابع صندوق استفاده کند و آن را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

طالبی ادامه داد: همچنین دوهزار و 100 میلیارد تومان خود بانک به مبلغ مذکور اضافه کرد و 700 میلیارد تومان نیز از منابع در حال تخصیص است که به تناوب در میان بهره‌برداران بخش کشاورزی توزیع شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اقدامات صورت‌گرفته از منابع اختصاص‌یافته به صندوق توسعه کشاورزی، 500 تا 600 میلیارد تومان به سمت بانک جذب شود.

سامانه مدیریتی اعتبارات خرد آغاز به کار کرد

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در سال 1392 خورشیدی آغاز شد و نتیجه مطالعه و طراحی سال‌های 90 و 91 بود، تدوین سامانه مدیریتی اعتبارات خرد بانک کشاورزی بود.

طالبی یادآور شد: یک سامانه بسیار پیشرفته که با زحمت همکاران در بانک کشاورزی طراحی و نصب شد تا کشاورزان دارای سرمایه کوچک نیز بتوانند برای گرفتن تسهیلات و وام‌های زیر 20 میلیون تومان از این سامانه استفاده کنند.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند پرداخت و انجام عملیات بانکی، پیش‌بینی کرد که تسهیلات پرداختی به کشاورزان که در رقم زیر 20 میلیون تومان قرار دارد، تسهیل شده و از موانع بروکراسی آن کاسته شود.

بدهی 5000 میلیارد تومانی دولت به بانک کشاورزی پرداخت می‌شود

طالبی با اشاره به بدهی دولت به بانک‌ها تأکید کرد: در برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته دولت مقرر شده که بدهی دولت به بانک‌ها تسویه شده و با ابلاغ صورت‌گرفته، اطلاعات لازم به سازمان حسابرسی داده شده است.

وی اظهار داشت: اطلاعات به حسابرس‌ها داده شده و انتظار می‌رود پنج‌هزار میلیارد تومان مطالبات این بانک تعیین تکلیف شود.

طالبی در پایان گفت: موضوع‌های مختلفی در بانک کشاورزی مورد پیگیری قرار گرفته که افزایش منابع بانک از طریق تشویق به سپرده‌گذاری در آن، در دستور کار همه شعب قرار دارد.

کد خبر 26542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =