محمود حجتی، پس از مدت‌ها انتظار و اداره وزارتخانه با یک روابط عمومی پرانتقاد و پرحاشیه در دولت‌های نهم و به‌ویژه دهم، سرانجام سرنوشت پاشنه آشیل این وزارتخانه را روشن کرد و با صدور حکمی همان‌طور که انتظار می‌رفت، مدیرکل جدید روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی را منصوب کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، بر اساس این حکم که زمزمه آن به‌صورت جدی از هفته گذشته سر زبان فعالان حوزه رسانه بخش کشاورزی افتاده بود، سرانجام عصر دیروز، شاهرخ رمضان‌نژاد طی آیین معارفه در شورای معاونان وزارتخانه، به‌صورت رسمی به سمت مدیرکل جدید روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد. انتصابی که همگان از امروز باید ببینند این مدیر چگونه و با چه تدبیری از پس یکی از پرچالش‌ترین دستگاه‌های اداری وزارت جهاد کشاورزی که نقش دوطرفه و سازنده‌ای را باید در برقراری تعامل میان معاونت‌های وزارتخانه و فراهم کردن رضایت اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی دارد، برمی‌آید!؟ ضمن آن که بر اساس آنچه از رمضان‌نژاد دیده و شنیده می‌شود، او برای تبیین دیدگاه‌های تازه‌ای مانند ارزشی‌سازی پیشه کشاورزی چه دستور کاری خواهد داشت؟

بنا بر گزارش ایانا، شاهرخ رمضان‌نژاد که متولد سال 1349 خورشیدی است، متأهل و دارای یک فرزند است، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی مهندسی کشاورزی با گرایش اقتصاد کشاورزی در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد وی حقوق با گرایش حقوق بین‌الملل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است.

وی دوران کاری خود را در بخش کشاورزی از وزارت وقت جهاد سازندگی در اداره سازمان‌های تخصصی بین‌المللی معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی به‌عنوان کارشناس آغاز کرده است و به تدریج مدارج ارتقای شغلی را در دستگاه دولتی تا مشاور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در دوره وزارت محمدرضا اسکندری در دولت نهم طی کرد. روندی که در سال 1389 به دلیلی ناگفته قطع شد و وی از سال 1389 تا امروز در سمت عضو انتخابی شورای مرکزی و ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران، مشغول به فعالیت در حوزه کشاورزی بوده است.

بر پایه این گزارش، رمضان‌نژاد در کنار سوابق اجرایی، حضور در مجامع مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را هم در کارنامه دارد و به‌طور نمونه عضو کمیته تدوین طرح ارتقاء کیفیت و سلامت کمیسیون کشاورزی مجلس، عضویت در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، دبیری و عضویت کمیته بررسی، نظارت و پیگیری گزارش هیأت‌های اعزامی به اجلاس‌های بین‌المللی وزارت جهاد کشاورزی، عضویت در ستاد راه و فضای سبز استانداری تهران، عضویت در شورای ساماندهی تشکل‌های بخش کشاورزی استان تهران، عضویت در کمیته راهبری و نظارت نظام گلخانه‌ای کشور زیر نظر معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری و عضویت در اندیشکده امنیت غذایی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی متعلق به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و... نیز بوده است.

به گزارش ایانا، اگرچه رمضان‌نژاد به لحاظ قدرت بیان و تسلط گفتار واجد ویژگی‌های قابل تاییدی است، اما شاید برای کسانی که او را می‌شناسند، رمضان‌نژاد را بتوان مرد ایده‌پرداز بخش کشاورزی هم لقب داد! استناد مدعیان این نظر نیز ایده‌هایی نظیر مهندسی‌سازی کشاورزی، ایجاد گمرک تخصصی کشاورزی، ایجاد صندوق حمایت از توسعه بازار کشاورزی، ایجاد صندوق ملی حمایت از فناوری و دانش مهندسی کشاورزی، احیای سرزمین برای فعالیت‌های کشاورزی، ایجاد رشته حقوق کشاورزی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، انسجام بخشی عناصر محیط کشاورزی از طریق ایجاد جامعه کشاورزی، تشکیل معاونت کشاورزی و محیط زیست در شهرداری‌های کشور، ایجاد شورای هماهنگی نظام‌های حرفه‌ای، تدوین مقررات ملی کشاورزی، برقراری بیمه فراگیر کشاورزی برای پیشه‌های مختلف کشاورزی و استفاده از واحد عملکرد به ازای مترمکعب آب به جای واحد عملکرد در مترمربع زمین در کشاورزی و ایده‌هایی مانند آن، قطعا نکاتی نبودند که وزیر و مشاوران درجه اول او به‌سادگی بتوانند از آن چشم بپوشند! به‌ویژه که با این انتصاب به‌نظر می‌رسد شخص وزیر با ایده شاهرخ رمضان‌نژاد مبنی بر اینکه روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی باید روابط عمومی بخش کشاورزی باشد و آن را بارها در اظهار نظرهای خود در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرده، موافقت کرده است.

لازم به ذکر است، آیین معارفه رمضان‌نژاد و تودیع حسینی، مدیرکل سابق روابط عمومی وزارتخانه عصر دیروز در جلسه شورای معاونان وزارتخانه صورت گرفت

 

علیرضا صفاخو

کد خبر 26571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =