هرچند آلودگی گوشت‌های وارداتی از کشور اوکراین به مواد رادیواکتیو تأیید گردید، اما وارد بازار نشده و به سازمان انرژی اتمی انتقال پیدا کرده است.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: مسئولان متولی آلودگی گوشت‌های وارداتی از کشور اوکراین به رادیواکتیو را تأیید کرده‌اند، اما تصریح شده که گوشت‌های مذکور وارد بازار مصرف نشده است.

 

علی ایرانپور افزود: چند ماه گذشته خبر آلودگی گوشت‌های وارداتی از کشور اوکراین و سیبری به نمایندگان مجلس رسید و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پرونده گوشت‌های آلوده را از طریق نظارت گزارش‌های دستگاه‌های متولی در وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی پیگیری کرده‌اند که آلودگی‌ مواد رادیواکتیو تکذیب نشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان تلاش می‌کنند در سازمان انرژی اتمی، آنالیز دقیقی از میزان آلودگی به‌دست آورند، اما باید کشورهای مبداء واردات گوشت به‌طور جدی مورد مطالعه قرار گرفته و با پیگیری‌های صورت‌گرفته، از هرگونه شائبه آلودگی به دور باشند.

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه از کشوری نظیر اوکراین که به‌علت تشکیک به رادیواکتیو گوشت وارد کنیم تا با قیمت مناسب‌تری محصول به کشور ما وارد شده باشد، نمی‌تواند بهانه مناسبی باشد.

ایرانپور تصریح کرد: در مجلس هشتم نیز واردات گوشت مورد تحقیق و تفحص نمایندگان قرار گرفت، اما بی‌نتیجه رها شد!

وی یادآور شد: اکنون آلودگی گوشت‌های وارداتی و برنج‌های آلوده روی میز کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد و نمایندگان بر این موضوع پافشاری می‌کنند تا کیفیت شاخص‌های غذا در سبد مصرف مردم را با استفاده از ابزارهای نظارتی خود ارتقاء دهند.

کد خبر 26579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =