رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در حالی که تولید گوشت در ایران مناسب و قیمت نسبت به هفته گذشته کیلویی یک‌هزار تومان و نسبت به سال گذشته تا ۳ هزار تومان کاهش داشته است، با این حال واردات دام زنده از ارمنستان انجام می‌شود.


 علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر اظهار داشت: واردات دام زنده از ارمنستان در حالی انجام می‌شود که نیازی به این واردات نیست، تولید دام در ایران وضعیت بهتری دارد و حتی قیمت گوشت نسبت به هفته اخیر کیلویی یک هزار تومان و نسبت به سال گذشته دو تا سه هزار تومان کاهش داشته است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی ضمن مخالفت با این گونه واردات، گفت: دلیل واردات دام زنده از ارمنستان را باید مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخ دهند.

وی گفت: دام زنده به صورت محدود از ارمنستان وارد استان اردبیل شده، در آنجا ذبح و به شرکت‌های بسته‌بندی کننده منتقل می‌شود.

ملکی در پاسخ به دلیل کاهش قیمت و مناسب بودن عرضه گفت: کاهش ارزش دلار انگیزه قاچاق دام را به کشورهای دیگر کمتر کرده است و این مسئله باعث افزایش عرضه شده است.

ملکی گفت: در سال‌های گذشته بالا بودن ارزش دلار باعث شده بود، دلالان و سوداگران، تعداد زیادی از دام‌های کشور به کشورهای همسایه قاچاق کنند و بازار داخل را با مشکل مواجه می‌کرد.

*قیمت گوشت گوسفندی 27 هزار تومان

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه و مرغوب 27 تا 27.5 هزار تومان عنوان کرد.

ملکی گفت: وضعیت بازار طوری است که امسال هیچ گونه واردات گوشت گوسفندی از کشورهای دیگر وجود نداشته است.

ملکی در پاسخ به اینکه آینده بازار و تولید گوشت را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: با واردات مناسب خوراک دام و طیور طی 2-3 ماه آینده، هیچ گونه افزایش قیمت نخواهد بود و تولید روند بهبودی خواهد داشت.

به گزارش فارس در سالهای گذشته واردات دام زنده بیماری‌های زیادی را به کشور وارد کرده است، حدود 3 تا 4 سال پیش بود بیماری تب برفکی سوغات واردات بود و حدود 6 میلیون راس دام کشور را تلف کرد.

کد خبر 26608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =