مشاور انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه برای شیر مدارس نیز در سه ماهه پایانی سال اعتباری بین 200 تا 250 میلیارد تومان در نظر گرفته است، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال آینده به عنوان کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع لبنی رقم چندانی نیست و احتمالا بیشتر مربوط به انجام مطالعات مربوط به حوزه صنایع لبنی است.


حسین چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با توجه به یارانه 300 میلیارد تومانی اختصاص یافته از سوی دولت برای پرداخت به صنایع لبنی عملا افزایش قیمت شیر تا پایان سال منتفی شده است.

وی گفت: قرار شد صنایع لبنی شیرخام را به قیمت 1300 تومان از دامدران بخرند اما قیمت فرآورده‌های خود را افزایش ندهند و در مقابل آن 300 میلیارد تومان از سوی دولت به آنها پرداخت خواهد شد. با این حساب افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی تا پایان سال عملا منتفی شد.

به گزارش ایسنا، در لایحه بودجه سال 1393 کل کشور اعتباری در حدود شش میلیارد تومان به عنوان کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع لبنی با اهداف کمی کمک به تجدید ساختار زنجیره صنایع لبنی، خدمات مرتبط و ترویج مصرف شیر به وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص یافته است.

رقم پیش بینی شده برای اجرای این برنامه در سال 1394 نیز بیش از 146 میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین بودجه مصوبه این برنامه برای سال جاری نیز حدود 47 میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 26611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =