صادرات کنجاله و ذرت هند در سال بازاریابی 2014-2013 به دلیل تمایل خریداران به خرید محصول ارزان‌تر آمریکای جنوبی 28 درصد کاهش یافته و مجموعا به شش میلیون تن می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تولیدکنندگان آمریکای لاتین که با هند برای فروش غذای دام در بازارهایی مانند کره جنوبی، ژاپن، ویتنام، تایلند و ایران رقابت می‌کنند، پیش بینی خود از میزان فروش به خریداران آسیایی را بالاتر برده‌اند.

کنجاله که مواد پروتئینی اصلی در غذای دام است و از سویا مشتق می‌شود، در هند حدود 570 دلار در هر تن قیمت دارد که 20 دلار گران‌تر از محصول آمریکای جنوبی است.

بازرگانان برآورد کرده‌اند هند در سال بازاریابی 2014-2013 از هر یک از محصول کنجاله و ذرت خود سه میلیون بفروشد که در مقایسه با 8.3 میلیون تن در سال پیش از آن 28 درصد کاهش خواهد داشت.

کاهش 14 درصدی برآورد شده برای تولید کنجاله در سال 2014-2013 و رسیدن آن به 7.8 میلیون تن نیز بر میزان صادرات آن تاثیر منفی می‌گذارد اما انتظار می‌رود تولید ذرت اندکی بالاتر باشد و به 22.5 میلیون تن برسد.

ذرت هند حدود 220 دلار در هر تن قیمت دارد که حدود 20 دلار گران‌تر از قیمت جهانی است. عرضه گسترده ذرت از سوی آمریکا، برزیل و آرژانتین کاهش چشمگیر قیمت این غله در سال جاری را به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، بازرگانان پیش‌بینی کرده‌اند تقاضای داخلی برای کنجاله و سویا تغییری نداشته باشند زیرا نبود تقاضای بالاتر از سوی صنعت طیور هند که بزرگ‌ترین بخش مصرف کننده است، مصرف بیشتر را محدود خواهد کرد.

کد خبر 26692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =