دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: تاکنون 20 تا 25 درصد تخم‌مرغ‌های تولید شده قیمت‌دار شده‌اند و به نظر می‌رسد اگر این طرح به حدود 40 درصد تولید روزانه برسد می‌توان تعادل در بازار مصرف را ایجاد کرد.


سیدفرزاد طلاکش در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: برخی به دلایل شخصی یا گروهی با قیمت‌دار کردن تخم‌مرغ و پرینت قیمت روی هر عدد تخم‌مرغ مخالفت می‌کنند اما حقیقت این است که اگر این طرح به صورت ملی حتی در 40 درصد از تولید کشور اجرا شود می‌توان تعادل قیمت را به بازار این فرآورده پروتئینی بازگرداند.

وی افزود: در این طرح تاکنون توانسته‌ایم 20 تا 25 درصد قیمت تخم‌مرغ تولید شده در بازار کشور را قیمت‌دار کنیم چرا که این طرح را ابتدا از تولیدکنندگان بزرگ شروع کرده‌ایم.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: در کشور حدود 65 نفر از تولیدکنندگان تخم‌مرغ 35 درصد از تولید این محصول را به خود اختصاص می‌دهند که در حال حاضر در حدود 40 نفر از آن‌ها در این طرح وارد شده‌اند و محصول خود را به صورت قیمت‌دار روانه بازار می‌کنند.

طلاکش ادامه داد: براساس این طرح قیمت هر عدد تخم‌مرغ تا پایان اسفند امسال حدود 330 تومان در نظر گرفته شده و امیدواریم این طرح بتواند از منفعت‌طلبی و سودجویی برخی از دلالان و واسطه‌های غیر ضرور جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: "شانه" تنها وسیله حمل تخم‌مرغ است نه ابزاری برای قیمت‌گذاری؛ چرا که فروش تخم‌مرغ به صورت کیلویی یا شانه‌ای هم به مصرف کننده وهم به تولیدکننده ضربه می‌زند.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار تصریح کرد:‌ در چند استان اصفهان، گلستان و برخی استان‌های جنوبی تخم‌مرغ به صورت کیلویی به مصرف کننده فروخته می‌شود و در بقیه استان‌ها خرید و فروش تخم‌مرغ بین مصرف‌کنندگان و توزیع کنندگان به صورت دانه‌ای است.

کد خبر 26715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =