با اجرایی شدن طرح تمرکز، سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور برای احیای مراکز خرید تضمینی محصول گندم برنامه دارد.

 
عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: این سازمان حدود 50 سال است که در خرید تضمینی محصولات کشاورزی همچون گندم در کنار کشاورزان حضور فعال دارد و تنها حدود پنج سال است که شرکت بازرگانی دولتی اقدام به خریداری این محصول استراتژیک می‌کند.

سیدمهدی کلاته‌رحمانی افزود: با وجود آنکه خرید تضمینی گندم باید توسط این شرکت انجام شود، اما سازمان مرکزی تعاون روستایی کمک‌هایی را در این زمینه برای خرید انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با مباشرت شرکت بازرگانی دولتی ایران، خریداری محصولات تضمینی توسط سازمان انجام شد.

کلاته‌رحمانی ادامه داد: با توجه به اجرایی شدن طرح انتزاع و تحویل وظایف وزارت بازرگانی به جهاد کشاورزی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز به این بخش منتقل می‌شود.

بازنگری در تکنولوژی خرید تضمینی گندم

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور آمادگی‌های لازم را دارد که خریداری محصولات کشاورزی را از سال 93 از سر گیرد.

وی یادآور شد: برای خریداری دوباره، بازنگری‌هایی لازم است تا تکنولوژی خرید به نحو احسن انجام شود.

کلاته‌رحمانی تأکید کرد: برای خرید محصولات کشاورزی سه پیش‌بینی متبادر است؛ نخست آنکه خریداری محصولات کشاورزی توسط دولت انجام شود و سازمان مرکزی تعاون روستایی مباشر باشد، حالت دوم آن است که خرید همچنان توسط شرکت بازرگانی دولتی انجام شود و نوع سوم آنکه وزارت جهاد کشاورزی خریدار گندم به‌صورت تضمینی باشد و سپس آنها را به سیلوهای وزارت بازرگانی تحویل دهد که اجرایی شدن این حالت محتمل و قوی‌تر است.

وی اظهار داشت: برای سال 93 در صورت واسپاری کامل خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ازجمله گندم به سازمان تعاون روستایی، تمامی آمادگی‌های لازم توسط این سازمان وجود دارد و با قدرت نسبت به خرید محصول کشاورزان اقدام خواهیم کرد.

بازاررسانی محصولات کشاورزی از طریق میادین میوه و تره‌بار امکان‌پذیر می‌شود

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور درباره طرح تمرکز گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور به همراه شبکه‌های تعاونی موجود، نهاده‌های مورد نیاز روستاییان را به دست آنها خواهد رساند و برای بازاررسانی محصولات نیز برنامه‌ریزی کرده است.

کلاته‌رحمانی افزود: همچنین در برنامه داریم که به‌زودی از غرفه‌های فروش سازمان میادین میوه و تره‌بار برای فروش محصولات کشاورزی به نحو احسن استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل محصولات کشاورزی، بازاررسانی است که در این راستا برخی از نمایشگاه‌های عرضه فصلی توسط این سازمان ایجاد شد، اما لازم است این نمایشگاه‌ها دائمی شده و حتی از ظرفیت سازمان میادین میوه و تره‌بار بیشتر بهره‌برداری شود.

کد خبر 26717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =