دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش گفت: با برگزاری مناقصه و تکمیل قرارداد با کارخانه های شیر، تا پایان این هفته به جز استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر و آذربایجان شرقی، شیر در تمامی مدارس کشور توزیع می شود.

داریوش احمدیدر گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: این سه استان اکنون در حال برگزاری مناقصه هستند و بزودی و پس از تکمیل قراردادها توزیع شیر دراین مدارس نیز آغاز می شود.

وی ادامه داد: اعتبار لازم در اختیار استان ها قرار گرفته و تمامی قراردادها با کارخانه ها برای تامین شیر مدارس بسته شده است و اکنون هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: بدهی 60 میلیارد ریالی به کارخانه ها که از سال گذشته باقی مانده بود به طور کامل تسویه شده است و این وزارتخانه اکنون به هیچ یک از کارخانه های شیر بدهی ندارد.

احمدی با بیان اینکه برای تامین شیر مدارس تا پایان اسفندماه 107 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در صورت تخصیص اعتبار دیگری به مبلغ 138 میلیارد تومان از سوی دولت قادر خواهیم بود 20 نوبت شیر را تا سقف 60 نوبت شیر در مدارس افزایش دهیم.

وی افزود: اگر بخواهیم در فروردین و اردیبهشت سال آینده نیز توزیع شیر در مدارس سراسر کشور داشته باشیم به این بودجه نیاز داریم تا در هفته سه و یا چهار نوبت شیر بین دانش آموزان توزیع کنیم.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد که پیش از این و در سال های گذشته توزیع سه نوبت شیر در مدارس را داشته ایم اما اکنون به دلیل کمبود منابع مالی قادر به توزیع دو نوبت شیر هستیم.

احمدی ادامه داد: بر اساس برآوردها و اعتبارات موجود تا پایان اسفند 20 نوبت شیر در بین مدارس توزیع می شود و توزیع شیر در مدارسی که با اندکی تاخیر شیر را دریافت کرده اند، تا پایان سهمیه آنان ادامه دارد.

توزیع شیر از 16 آذرماه در مدارس سراسر کشور آغاز شده است و در مجموع 9 میلیون دانش آموزان و کارکنان شاغل تحت پوشش قرار گرفته اند.

کد خبر 26744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =