رییس اتحادیه دامداران ایران نرخ هر کیلوگرم شیرخام را ثابت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر دامداران در هر کیلوگرم شیرخام تولیدی 350 تومان ضرر و زیان می دهند.


سعید سلطانی سروستانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: براساس توافق سال گذشته قرار بود نهاده دامی با قیمت مناسب در اختیار دامداران گذاشته شود و به ازای آن شیر با قیمت مصوب سال گذشته نیز عرضه شود و افزایشی در قیمت شیرخام نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام به تعهد خود عمل نکرد و همچنان دامداران در بلاتکلیفی به سر می برند.

به گفته سلطانی سروستانی سال گذشته طبق توافق چند جانبه اتحادیه دامداران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت پشتیبانی امور دام قرار بود هر کیلوگرم شیرخام درجه یک با بارمیکروبی 100 هزار و چربی 3.2 درصد با نرخ 10 هزار و 800 ریال در محل دامداری و 11 هزار و 100 ریال در محل کارخانجات فرآوری محصولات لبنی به ازای دریافت نهاده های دامی به فروش برسد.

وی تاکید کرد طبق مصوبه دولت یازدهم قرار شد برای حمایت از دامداران مبلغ سه هزار میلیارد ریال برای خرید نهاده های دامی در اختیار این بخش قرار گیرد تا مشکل تامین نهاده های دامداران مرتفع شود، اما تاکنون این اعتبار محقق نشده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران تصریح کرد: در حال حاضر تمامی این توافقات روی کاغذ بوده و هیچ کدام به مرحله اجرا در نیامده است.

وی ادامه داد: ادامه روند ثبات نرخ شیرخام و افزایش هزینه های تمام شده تولید به طور حتم صنعت تولید شیرخام کشور را به ورطه نابودی خواهد کشاند.

سلطانی با تاکید بر این که دامداران به دنبال افزایش نرخ شیرخام نیستند، معتقد است در صورتی که نهاده های مورد نیاز بخش دامی کشور با قیمت مصوب سال گذشته توسط شرکت پشتیبانی امور دام تامین و در اختیار دامداران قرار گیرد، نیازی به افزایش قیمت شیرخام نیست چراکه افزایش نرخ شیرخام به طور قطع گرانی محصولات لبنی را در پی خواهد داشت.

کد خبر 26800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =