عضو کمیسیون کشاورزی گفت: در جلسه غیر علنی صبح امروز از حجتی وزیر جهاد کشاورزی خواسته ایم که رویه ارائه آمارهای غلط از تولید محصولات کشاورزی در این وزارتخانه را متوقف کند.


 ناصر صالحی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد صحبت‌های صبح امروز وزیر جهاد کشاورزی در جلسه غیر علنی مجلس اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی بر اساس صحبت‌های اعضای کمیسیون درمورد محصولات استراتژیک، به برنامه‌‌های این وزارت خانه و حمایت‌های مورد نیاز دولت در این بخش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی، نمایندگان مجلس و همچنین همه مردم می‌دانند که آمار اعلام شده از سوی وزارت جهاد در مورد سرانه مصرف آرد و گندم با واقعیت همسو نیست، گفت: این تناقض‌های آماری چالش‌هایی را در اقتصاد و برنامه‌های دولت و مجلس ایجاد می‌کند و در این جلسه به وزیر جهاد پیشنهاد شد تا این روند اصلاح و آمار واقعی در زمینه تولید محصولات از جمله گندم ارائه شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: به وزیر جهاد پیشنهاد شد خرید‌های تضمینی، موجودی انبار‌ها و مراکز خرید را در ارائه آمار تولید در نظر بگیرند زیرا حجم تولید تا حدی همه ساله ثابت بوده و اگر این مراکز را در آمار خود مد نظر قرار دهند آمار واقعی‌تر خواهد بود. وضعیت تولید گندم در کشور 70 درصد آن به بارندگی وابسته است زیرا حدود 4 میلیون هکتار زمین زیر کشت به صورت دیم بوده و بر همین اساس شرایط باید به نحوی باشد که بتوان پیش بینی از وضعیت کشت گندم در سال جاری داشت.

صالحی نسب در پایان در مورد اعلام دقیق رقم کشت گندم در سال گذشته از سوی وزیر جهاد، بیان کرد: وزارت جهاد در گذشته رقم تولید گندم را 13 میلیون و 800 هزار تن اعلام کرده بوده که البته همه می دانیم که با واقعیت همخوانی ندارد. همچنین، حجتی برنامه های زیر بنایی آب و خاک، توسعه کشت برنج و افزایش تولید گندم را نیز ارائه کرد.

کد خبر 26804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =