وزیر جهاد کشاورزی گفت: در لایحه بودجه سال آینده 30 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی پیش بینی شده که با تصویب مجلس شورای اسلامی این اعتبار در سال 93 به فعالان و تولیدکنندگان این بخش اختصاص می‌یابد.


به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمود حجتی در دیدار با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمان اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته برای سال جاری 2000 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده تا حلقه‌های واسط بین تحقیقات و اجرا در بخش کشاورزی به هم متصل شود.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات عمرانی بودجه سال آینده کشور افزود: برای رفع مشکل کمبود نقدینگی کارگزاران کود، 4000 میلیارد ریال و برای توسعه مکانیزاسیون ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی 7500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان خسارت وارده به محصولات کشاورزی کشور سالانه حدود 20 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که کشاورزان حداکثر توان پرداخت 25 درصد از آن را در قالب پرداخت حق بیمه دارند و مابقی آن با کمک‌های دولت قابل جبران است.

حجتی عنوان کرد: در مصوبه اخیر هیات دولت با پیگیری‌های صورت گرفته برای جبران خسارت وارده به کشاورزان در سال جاری حدود 5000 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت همچنین 15 هزار میلیارد ریال در سال جاری و 10 هزار میلیارد ریال در سال گذشته از محل اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی پرداخت شده است.

کد خبر 26943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =