۰ نفر
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کشاورزی> عنایت الله بیابانی، قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز در برنامه تلویزیونی روزآمد در رابطه با نحوه شناسایی میوه های خارجی توضیح داد و گفت می توان در رابطه با میوه هایی که کمبود داریم از میوه جایگزین استفاده کرد.

پس از اینکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به مردم توصیه کردند که از مصرف  میوه‌های خارجی موجود در بازار خودداری کنند، قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز در رابطه با نحوه شناسایی این میوه ها توضیح داد.

عنایت الله بیابانی، قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز در مجله اقتصادی صبحگاهی روزآمد که هر روز از شبکه پنج سیما پخش می شود در این رابطه گفت: « نارنگی هایی که معلوم نیست از کجا آمده و شکل پاکستانی آن مشخص است که نه مزه و نه طعم دارد. شکل ظاهری آن هم به دلیل انواع و اقسام واکس هایی که خورده پلاسیده شده است به طوریکه حتی یک آدم غیر کارشناس هم می تواند تشخیص دهد. همه ما مصرف کننده هستیم. »  

بر اساس گفته های قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز واردات محصولات کشاورزی همچنان ممنوع است: « طبق تایید وزارت جهاد کشاورزی که متولی امر است کلیه واردات میوه و محصولاتی که اعلام کرده اند ممنوع است. به طور مشخص همین موزی که وارد می کنند و یکدفعه قیمت آن  از 3400 تا 4000 تومان به 6 هزار و 500 تومان می رسد و ریخت آن عوض شده است. »

او در توضیح دلیل رویدادن چنین اتفاقی در پاسخ به مجری برنامه گفت: « به دلیل اینکه این موزها  داخل کشتی ها در آب ها سر گردانند و وقتی راه به جایی ندارند از یک روزنه استفاده می کنند و  آن را وارد کشور می کنند. مردم باید طبق تعصب ملی  که دارند مقداری هوشیارتر عمل کنند. ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد اما می توانیم میوه های جایگزین را انتخاب کنیم. »  

بیابانی افزود: « به طور مثال نارنگی نداریم می توان به جای آن کیوی را انتخاب کرد که تولید و محصول خودمان است. تولیدی که  واکس و  سم نخورده است. یا اینکه درباره مرکبات داخلی ما نگرانی نداشته باشند چرا که ذخیره سازی شده است. این می تواند در اختیار مردم باشد و شتابزده عمل نکنند. »

منبع: خبرآنلاین
کد خبر 26a5d5f07a7a44b4a980dd3cebb21f75

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =