وزیر جهاد کشاورزی راهبرد اصلی مدیریت کشاورزی در دولت تدبیر و امید را دستیابی به امنیت غذایی با تولید ملی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمود حجتی گفت: بخش مهمی از تولید ملی محصولات کشاورزی و غذایی در حوزه معاونت تولیدات گیاهی هدایت، حمایت و مدیریت می‌شود.

وی افزود: از این جهت برنامه‌ها و اقدامات این معاونت در عملکرد کلی مدیریت بخش کشاورزی و منابع طبیعی اثر بخش و لازم است با برنامه‌های جامع بر اساس اسناد بالا دستی اقدام‌های مدبرانه و امید بخش را در دستور کار قرار گیرد.

حجتی خطاب به مدیرانش اعلام کرد: عامل پیشرفت در تاریخ بشر استفاده از فرصت‌ها و نیروی انسانی است لذا از سرمایه عظیم و ارزشمند نیروی انسانی در ایجاد تحول در کشاورزی استفاده کنید و همه نیروها و مدیریت‌ها را برای ساختن کشور به کار گیرید چراکه با اتکا به این نیروها می‌توان با همین سطح از امکانات کارهای بزرگی را انجام داد.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت انجام کار توسط بخش خصوصی، واگذاری کارها به مردم و برقراری ارتباط با خبرگان کشاورزی (کشاورزان پیشرو) برای تحول آفرینی در کشاورزی تاکید کرد.

وی تاکید کرد: مدیران وزارت جهاد کشاورزی باید با پشتکار، حساسیت، پیگیری و نظارت مستمر بر اجرای برنامه‌ها ، تحرک در نیروی انسانی را برای تحول آفرینی کشاورزی ایجاد کنند.

حجتی سه عامل پشتکار، حساسیت و پیگیری را اکسیر مدیریت در نظام اداری اجرایی فعلی عنوان و خطاب به مدیران اعلام کرد: بهره وری در کشاورزی مهترین برنامه مدیریت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید است.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی در نتیجه تلاش، همفکری، ایجاد توافق عمومی، همسویی و تقویت باور همگانی می‌توان بهره وری در کشاورزی را بهبود بخشید.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین خطاب به مدیران گفت: کشاورزان و تولید کنندگان موفق و دارای واحد های بهره ور را به عنوان همکاران اصلی خود برای پیشبر اهداف انتخاب کنید و از آنها بخواهید که شما را در به هدف رساندن دیگر بهره برداران به سطح عملکردشان کمک کنند.

وی با تاکید بر لزوم تغییر روش ها در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها، به کارگیری روش های موفق و کارای موجود در کشور و دنیا را ضروری عنوان کرد و از مدیران خواست از انتخاب راه و مسیر و نیز به کار گیری روش‌هایی که در نتیجه تجربه بشری در دنیا جواب نداده وموفق نبوده‌اند پرهیز کنند.

کد خبر 27152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =