معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: صدور مجوز صادرات 10 هزار رأس گوساله پروار شده در مراحل نهایی است که به زودی ابلاغ می‌شود.

حسن رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در حال حاضر که دامداران نسبت به واردات گوشت قرمز و دام زنده اعتراض دارند و معتقدند تولید مازاد آن‌ها روی دستشان مانده است براساس تقاضای تشکل‌های بخش خصوصی دامپروری، صدور مجوز صادرات 10 هزار گوساله پروار شده در دستور کار است و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: با توجه به انباشتگی گوشت قرمز و در خواست انجمن صنفی دامداران و اتحادیه مرکزی دامداران این تصمیم در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم دامداران را در راستای تولید اقتصادی حمایت کنیم.

مجوز واردات گوشت قرمز و دام زنده در ابتدای سال صادر شد

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از ابتدای سال برای واردات گوشت قرمز و دام زنده پیش‌بینی و مجوز آن صادر شد اما امیدواریم با صادرات مازاد تولید دامداران بتوانیم از آن‌ها و تولید ملی حمایت کنیم.

صادرات بیش از 40 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ مازاد تولید

رکنی اظهار کرد: از آنجاکه تولید گوشت مرغ در کشور بیش از نیاز داخلی بود علیرغم امضای تفاهم نامه واردات گوشت مرغ از کشورهای مختلف، اعلام شد که هیچ نیازی به واردات نیست و تفاهم نامه لغو شد.

وی گفت: از سوی دیگر در چند ماهه گذشته بیش از 30 هزار تن تخم مرغ و حدود 10 هزار تن گوشت مرغ به کشورهای مختلف صادر شده است و به دنبال کیفی شدن تولید داخل هستیم تا بتوانیم صادرات محصولات دام و طیور خود را به کشورهای مختلف ادامه دهیم.

کد خبر 27196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =