با موافقت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی سازمان مرکزی تعاون روستایی، کارخانه‌های آرد و سیلوداران بخش خصوصی مکلف به خرید تضمینی گندم از کشاورزان تا سقف 11 هزار میلیارد تومان شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1393 کل کشور با بند (ب) تبصره 11 این لایحه موافقت کردند.

بر اساس بند مذکور، در اجرای بند (الف) ماده یک قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب 24 بهمن سال 1391 و ماده ‌(33) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 23 تیرماه سال 1389، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل مکلف است با معرفی وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات لازم را برای خرید گندم تولید داخلی تا سقف 11 هزار میلیارد تومان ازمحل منابع داخلی بانک‌ها قبل از شروع فصل برداشت در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی (شبکه تعاونیهای روستایی و تولیدی)، کارخانه‌های آرد و سیلوداران بخش خصوصی قرار دهد.

گفتنی است، کارخانه‌ها و شرکت‌های مذکور موظفند تسهیلات دریافتی را برای خرید محصولات فوق به مصرف برسانند و در موعد مقرر بازپرداخت کنند.

کد خبر 27402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =