رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اخذ مجوز صادرات براي 10 هزار راس گوساله نر پرورار شده، گفت: قيمت شير خام به دليل تعلل وزارت صنعت و معدن در اجرايي كردن مصوبه ستاد تنظيم بازار همچنان 1110 تومان است.

احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،با بیان اینکه برای اولین بار حدود 10 روز پیش مجوز صادرات 10 هزار رأس گوساله نر پروار شده را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت نموده‌ایم اظهار داشت: در حال آماده کردن مقدمات این امر هستیم.
 
وی اضافه کرد: در این رابطه با کشورهای عراق، کویت و قطر در حال مذاکره هستیم.
 
مقدسی در پاسخ به این پرسش که صادرات دام برای تأمین نیاز داخل مشکلی ایجاد نمی‌کند؟افزود: در حال حاضر میزان تولید بیش از تقاضا است و دام‌های ما در داخل کشور مشتری ندارد.
 
***گوشت گوساله گران نشده است


مقدسی با بیان اینکه تغییر در قیمت گوشت گوساله ایجاد نشده اظهار داشت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوساله زنده بین 9500 تا 9600 تومان است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلو گوساله 11 هزار تومان است ثبات بهای فعلی دامداران را به نابودی می‌کشاند.
 
مقدسی واردات گوشت یخی از برزیل، گوشت گرم از هند و پاکستان و قاچاق دام زنده به داخل کشور را از  جمله دلایل ارزانی تولید داخلی عنوان کرد.
 
وی با اشاره به اینکه مصرف سرانه‌ی گوشت قرمز در کشور حدود 13 کیلوگرم است تصریح کرد: بر این اساس ما به یک میلیون تن گوشت در سال نیازمندیم که حدود 930 هزار تن(93%)از این میزان در داخل کشور تولید می‌شود.
 
مقدسی اضافه کرد: با توجه به این مسأله ما نیازمند واردات 7 درصد گوشت هستیم در حالی که میزان واردات ما بیشتر از این است.

***تعلل وزارت صنعت و معدن در اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به یارانه 300 میلیارد تومانی دولت به دامداران گفت: وزارت صنعت و معدن در اجرایی شدن مصوبه‌ ستاد تنظیم بازار همچنان تعلل می‌کند.
 
مقدسی با بیان اینکه هنوز 300 میلیارد تومان یارانه‌ دولت در اختیار صنایع لبنی قرار نگرفته است افزود: قرار بود با پرداخت این مبلغ قیمت شیر خام به 1300 تومان افزایش پیدا کند که هنوز این وعده تحقق نیافته است.
 
 به گفته وی، در حال حاضر قیمت شیرخام همچنان 1110 تومان و این در حالی است که چیزی تا پایان سال باقی نمانده است.

کد خبر 27409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =