فودپرس-  رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیاست‌های دولت گذشته گفت: تأیید رهبری را که از آن انتظار انقلاب اقتصادی داشت، در عمل ناکارآمد جلوه دادند.

به گزارش فودپرس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فعالان بخش غیردولتی شیلات و آبزی‌پروری، با اشاره به ظرفیت‌های دریایی شمال و جنوب کشور و تنوع اقلیمی ایران برای پرورش انواع آبزیان، گفت: هزینه کم، تأمین پروتئین و ایجاد اشتغال مولد، در گسترش طرح‌های پرورش آبزیان نهفته است که اتفاقاً هر سه ویژگی مورد توجه مسوولان است.

وی صلابت و قناعت را ویژگی صیادان خواند و گفت: تأمین پروتئین سفره مردم که متأسفانه سرانه مصرف آن در ایران کم است، علاوه‌بر تغذیه، کمک در جهت سلامت مردم است.

وی در پاسخ به گلایه حاضران درباره عدم توجه دولت سابق به بخش‌های تعاونی و خصوصی و تلاش آن‌ها برای تقویت و گسترش سازمان‌های شبه‌دولتی، با تشریح چگونگی تدوین و تصویب اصلاح سیاست‌های اصل 44 و اهداف آن، گفت: تأیید رهبری را که از آن انتظار انقلاب اقتصادی داشت، در عمل ناکارآمد جلوه دادند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان چگونگی تدوین صدر و ذیل اصل 44 در اوایل انقلاب گفت: در قانون اساسی آمده بود که این اصل تا زمانی مورد حمایت است که موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور گردد و مایه زیان جامعه نشود.

وی افزود: اصلاح این اصل با بهره‌گیری از تجربیات خصوصی‌سازی ایران و جهان و با الهام از روح کلی حاکم بر قانون اساسی بود تا زمینه‌ساز رشد توأم با عدالت، کارایی، رقابت و آزادی فعالیت‌های اقتصادی باشد.

وی به شرایط پس از تدوین و تصویب سیاست‌های این اصل در جامعه پرداخت و گفت: دولتی بر سر کار بود که هیچ اعتقادی به خصوصی‌سازی نداشت و حتی درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها را که محل مصرف مشخصی در قانون داشتند، صرف هزینه‌های جاری مردم فریب کرد که حاصلش رکود تورمی و خانه‌نشینی تولیدگران شد.

هاشمی رفسنجانی با اظهار امیدواری از باز شدن گره‌های اقتصادی جامعه در دولت یازدهم، الویت‌بندی دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سیاست خارجی پویا، هم رونق اقتصادی را تقویت می‌کند و هم ظرفیت‌های بالقوه را در تعامل با جهان به فعلیت می‌رساند.

در آغاز این دیدار ارسلان قاسمی، مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران- علی شاه‌خوره‌نژاد، مدیر عامل اتحادیه صیادی سراسر کشور- محمدرضا جلالی‌فر، پرورش‌دهنده میگوی آبادان- ابراهیم محمدی‌تهرانی، فعال بخش تعاونی و قائم‌مقام سابق اتاق تعاونی ایران –کیوان رهبران، مدیر عامل اتحادیه پرورش میگوی سیستان و بلوچستان و محمدحسین برخوردار، اوّلین پرورش‌دهنده بخش خصوصی ماهی خاویاری، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود و ذکر موانع اداری و بانکی برای رونق پرورش آبزیان، به بیان پیشنهادها برای اصلاح وضع موجود و تقویت پرورش آبزیان در بخش‌های خصوصی و تعاونی پرداختند.


برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید

 

کد خبر 27461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =