وزیر جهاد کشاورزی میزان خسارت های ناشی از برف و سرمای هفته پیش به بخش های مختلف غرب مازندران را بسیار جدی دانست و گفت: متأسفانه بهبود این وضع سال ها به طول می انجامد.

به گزارش ایرنا ˈمحمود حجتیˈدر جلسه شورای کشاورزی چالوس در فرمانداری این شهرستان افزود: این بلای طبیعی بیشترین خسارت را به بخش های مختلف بویژه واحدهای مرغداری، دامداری، باغ های گل و گیاه و مرکبات وارد کرده است.

وی اظهارداشت: در صورتی که اعتبارات جبران خسارت های وارده ناشی از برف به بخش های مختلف منطقه هم تأمین شود اما احیای دوباره کشاورزی در بخش تولید به آسانی و در کوتاه مدت میسر نیست.

حجتی با قدردانی از حضور بموقع مسؤولان نهادهای ذیربط بویژه استاندار مازندران در نخستین ساعات بارش برف سنگین در غرب این استان تأکید کرد: مشکلات خسارت دیدگان منطقه باید بتدریج و با پیگیری جدی تر مسؤولان امر حل شود.

استاندار مازندران گفت: اکنون یکی از دغدغه های جدی مسؤولان در این استان در جهت حل مشکلات آسیب دیدگان ناشی از این بلای طبیعی در منطقه است.

ˈربیع فلاحˈ با اشاره به اینکه میزان خسارت های ناشی از برف و سرما به بخش های مختلف بویژه کشاورزی در آینده بیشتر خواهد شد، اظهارداشت: دولت نیز در صدد است تا از تمام توان اجرایی برای جبران این میزان خسارت به کار ببرد.

فرماندار چالوس نیز گفت: برف متأسفانه سبب تلف شدن حدود 700 رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان شد.

سیدˈقدیر رضاییˈ توزیع بموقع اقلام غذایی، خوراک دام و دارو با بالگرد میان دامداران گرفتار در محاصره برف را در کاهش میزان تلفات دام در منطقه بسیار مؤثر دانست.

وی از همکاری همه جانبه مسؤولان بویژه استاندار، نماینده مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولان نهادهای ذیربط در امدادرسانی به اهالی آسیب دیده برف این مناطق قدردانی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با هدف بررسی مناطق بحران زده غرب مازندران روز چهارشنبه به این منطقه سفر کرد.

کد خبر 27500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =