۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷

 معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: علی‌رغم ابلاغ یارانه 300 میلیارد تومانی شیر به وزارت تجارت، این یارانه هنوز به دست دامداران نرسیده است.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن رکنی در حاشیه دیدار وزیر کشاورزی با رییس مجلس سودان اظهار کرد: براساس محاسبات اتحادیه مرکزی دامداران و وزارت جهاد کشاورزی یارانه 300 میلیارد تومانی شیر برای میزان شیر تحویل‌ داده شده به کارخانه‌ها از آذرماه تا پایان امسال کفایت می‌کند چراکه براساس محاسبات قیمت پایه شیر که اخیرا محاسبه شد حدود 1300 تومان است.

وی افزود: در سال‌های آینده دولت باید یارانه شیر را تمدید کند تا به مصرف‌کننده فشار وارد نشود یا کارخانه‌ها محصول دامداران را بخرند چرا که به هر شکل ممکن باید به گونه‌ای عمل کنند تا دامداران زیان نکنند و تولید شیر ادامه داشته باشد.

شیر با کیفیت‌تر باید با قیمت بالاتری خریداری شود

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: گرچه قیمت پایه هر کیلوگرم شیر تحویل داده شده به کارخانه‌ها 1300 تومان در نظر گرفته شده اما هر قدر که کیفیت شیر بالاتر برود هزینه‌ی بهداشت بالاتر، خوراک باکیفیت‌تر و مسائل جانبی آن برای دامداران بیشتر می‌شود و کارخانه‌های لبنی همان‌طور که شیر درجه یک و باکیفیت خود را با قیمت بالاتری می‌فروشند باید هزینه‌ی بهداشت و کیفیت بالاتر دامداران را نیز پرداخت کنند.

واردات گوشت از سودان نیازمند بررسی وضعیت بهداشتی است

رکنی ادامه داد: هرگونه فعالیت مشترک در زمینه‌ واردات و صادرات گوشت از کشور‌های مختلف از جمله سودان شمالی نیازمند بررسی ابعاد مختلف از جمله وضعیت بهداشتی تولیدات دامی کشور مبدأ است که براساس پروتکل سازمان دامپزشکی عمل می‌شود.

کد خبر 27666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =